تقویت امکانات و نیروی انسانی در مدارس روستایی

محمدی خباز بر تقویت امکانات و نیروی انسانی در مدارس روستایی تاکید کرد و گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد مدارس دزفول در روستاها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «رضا محمدی خباز» امروز (یکشنبه ۵ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش دزفول برگزار شد اظهار کرد: کروکی ثبت نام دانش آموزان در مدارس باعث حل برخی مشکلات ترافیکی فرهنگی و اجتماعی شده و این طرح با جدیت انجام می‌شود و در سال‌های نیز ادامه خواهد داشت.

 

مدیر آموزش و پرورش دزفول افزود: در سال های گذشته بسیاری از دانش آموزان مناطق روستایی برای تحصیل به مدارس حومه و یا مرکز شهر مراجعه و دانش آموزان مناطق مرکزی نیز به دلایل مختلف برای تحصیل به مدارس شمال شهر مراجعه می کردند به گونه ای که در سال تحصیلی گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ سرویس مدرسه در دزفول وجود داشت.

 

وی  با بیان اینکه  بر  اساس طرح کروکی هر دانش آموز در منطقه خود اقدام به تحصیل کند ادامه داد: چهار هزار قرارداد سوری منزل منعقد شده بود تا خانواده ها دانش آموز خود را در منطقه مورد نظر ثبت نام کنند که پیگیری های لازم نیز در این زمینه انجام شد.

 

محمدی‌خباز با اشاره به اینکه تقویت امکانات و نیروها در مدارس روستایی باعث ایجاد اعتماد بنفس در روستاها شده اضافه کرد: اجرای طرح کروکی به دلیل کاهش بار فعالیت برخی مدارس به ویژه در شمال شهر، کمبود ۲۰۰ تا ۳۰۰ معلم را نیز جبران کرد.

 

وی با اشاره به دیگر اقدامات آموزش و پرورش دزفول یک سال گذشته ابراز کرد: با همکاری کارکنان آموزش و پرورش دزفول وسایل مازاد و  وسایل اسقاطی انبار های مدارس تخلیه و این وسایل پس از سازماندهی و تعمیر در بین مدارس مورد نیاز توزیع شد.

 

مدیر آموزش و پرورش دزفول تصریح کرد: این اقدام ضمن جلوگیری از هدر رفت اموال بیت المال در صرفه‌جویی هزینه ها تاثیر بسزایی داشت.

 

وی توجه به مدارس مدارس روستایی و محروم را از اولویت های این اداره دانست و عنوان کرد: ۷۵ هزار دانش آموز، پنج هزار کادر آموزشی و اداری و چهار هزار بازنشسته فرهنگی در دزفول وجود دارد که ۳۰ تا ۴۰ درصد مدارس دزفول در روستاها قرار داشته و این نشان می‌دهد در حوزه آموزش و پرورش دزفول از پراکندگی زیادی برخوردار است اما با برنامه ریزی انجام شده هیچگونه مشکلی از نظر کمبود نیرو در مناطق روستایی وجود ندارد.

 

محمدی خباز همچنین با اشاره به فرسودگی ساختمان مدارس روستایی و کمبود امکانات و تجهیزات در این مدارس بیان کرد: مشکلات وجود دارد، اما در زمینه تعمیرات و تامین امکانات اولویت ما توجه به مناطق محروم و روستایی است.

 

وی با بیان اینکه برخی مناطق از قبیل کوی پیام نور، ولی آباد، مدرس و زیباشهر فاقد فضا برای ایجاد مدرسه هستند تاکید کرد: با توجه به جمعیت بالای این مناطق نیاز داریم خیرین و دولت در زمینه احداث فضای آموزشی در این مناطق ورود کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش دزفول خاطر نشان کرد: برخی مناطق جنوب شهر از قبیل کوی امام رضا، کوی بهمن،کوی سعدی، ذولفقار و فرهنگ شهر نیز زمینی برای احداث فضای آموزشی ندارند.


وی همچنین با بیان اینکه دو بخش سردشت و شهیون دارای یک اداره آموزش و پرورش مجزا هستند افزود: در منطقه تحت پوشش اداره آموزش و پرورش دزفول هیچگونه مدرسه کانکسی، کپری و کانتینری وجود ندارد، فقط یک مدرسه کانکسی داشت که سال گذشته جمع آوری شد.

 

محمدی خباز در خصوص حضوری یا غیرحضوری بودن کلاس‌ها گفت: کلاس‌های اول و دوم ابتدایی می‌توانند به صورت اختیاری حضوری برگزار شود اما اجباری در این خصوص وجود ندارد.

 

وی درباره چگونگی برگزاری امتحانات خردادماه افزود: در سال گذشته امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد به گونه ای که در یک سالن با ظرفیت ۳۰۰ نفر، نهایتا ۳۰ دانش آموز قرار می گرفتند و امسال نیز فقط امتحانات پایه دوازدهم حضوری برگزار خواهد شد.

 

مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش جهت جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان به دلیل دوری از شرایط کلاس نیز بیان کرد: یک طرح کاملا رایگان کلاس‌های تقویتی جهت دانش‌آموزان پایه دوازدهم توسط آموزش و پرورش برگزار شده که در این کلاس‌ها معلمان نمونه به صورت کاملا رایگان از طریق فضای مجازی برای این دانش‌آموزان روزانه ۵۰ دقیقه کلاس تقویتی برگزار خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه طرح کلاس‌های تقویتی پایه دوازدهم در دزفول از نیمه دوم بهمن آغاز می‌شود یاد آور شد: معلمان شرکت کننده در این طرح هیچ پولی بابت آموزش مجازی دریافت نخواهند کرد و این طرح بدون هزینه برای آموزش و پرورش و فقط در راستای تقویت دانش‌آموزان و جلوگیری از افت تحصیلی آنها برنامه ریزی شده گ کما اینکه برای سایر پایه ها نیز از ابتدای امسال از طریق یکی از پیام رسانه‌ای داخلی به مستمر نکات آموزشی تقویتی ارسال می‌شود.

 

کد خبر 1019032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha