باید نگاهمان را به رسانه تغییر دهیم/ آغازگر جنگ نرم ما بودیم

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: جنگ نرم را ما شروع کردیم و این روزها جنگ روایت هاست و دشمنان هر روز تکنیک تازه ای را به کار می برند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «نیم رخ» شنبه ۴ بهمن ماه رادیو انقلاب میزبان ۲ مهمان از جمله محمد اسماعیلی کارشناس رسانه و قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و علی کیهانیان دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی بود.

محمد اسماعیلی کارشناس رسانه و قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره عملکرد رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بیان کرد: جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ای این نیست که ما مظلوم یک گوشه ای نشسته باشیم. این جنگ نرم را ما شروع کردیم زمانی که در سال ۵۷ وارد حریم استکبار شدیم و مقاومت را در دنیا شکل دادیم.

وی ادامه داد: ما حرکت را شروع کردیم اما دشمن با قدر ادامه داد و ما دست کم گرفتیم. راهمان این است که در همه حوزه ها حتی حوزه رسانه قوی شویم. این روزها جنگ روایت هاست و دشمنان هر روز تکنیک تازه ای را به کار می برند. ما هم باید در این زمینه تلاش کنیم.

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ۱۰ سال است که از شبکه ملی اطلاعات می گذرد اما هنوز راه نیفتاده است. باید نگاهمان را به رسانه تغییر دهیم و باید برایمان مهم باشد که به عنوان مثال مردم شبکه منوتو تماشا می کنند. چراکه می توانیم به سراغ دلایل تماشای این شبکه برویم.

اسماعیلی در پایان گفت : متاسفانه ما تعریفی از اتاق فکر نداریم و نگاه ما به این اتاق تشریفاتی است. اتاق فکر یعنی کسی بیاید در آن اتاق بنشیند که تیغش را از رو بسته باشد. اگر همه سایت ها و شبکه ها اتاق فکر داشته باشند می توان اشکالات و ضعف ها را برطرف کرد و راهبرد ارایه داد. در جنگ کلاسیک فرمانده باید بیاید جواب بدهد اما ما در کشورمان در حوزه رسانه افرادی را داریم که سال هاست پاسخگو نیستند.

علی کیهانیان دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی نیز با اشاره به اینکه ما سه نوع جنگ سخت، جنگ سرد و جنگ نرم داریم، مطرح کرد: هر جنگ سازوکار خودش را دارد و جامعه هدفش خاص است. جنگ سخت با توپ و تفنگ است و امنیت را تهدید می کند. جنگ سرد بین ۲ بلوک شرق و غرب شکل گرفت و به اوج خودش رسید. جنگ نرم یک جنگ پیچیده است که سلطه قصد دارد با حداقل امکانات در جامعه مقابل اثرگذار باشد.

وی در پایان اظهار کرد: بستر جنگ نرم فضای سایبری است که اساس آن تسخیر تفکر و عقاید جامعه است رکن اصلی نفوذ، نفوذ به اشخاص و پیاده نظام های دشمن هستند که از درون با حداقل هزینه و با منابع خود جامعه هدف اقدام می کنند. دشمن در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد. امید دشمنان به نخبگان و کسانی است که در راس امور مشغول کار هستند تا بتوانند به ریزترین اطلاعات دسترسی پیدا می کنند.

رادیو انقلاب صدای گفتمان انقلاب اسلامی در ایام چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از اول لغایت پایان بهمن‌ماه بر روی موج FM ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز قابل دریافت است.

کد خبر 1019057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha