۴۵ درصد عشایر خراسان جنوبی بیمه شدند

عصمتی پور گفت: ۴۵ درصد عشایر خراسان جنوبی بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «مهدی عصمتی پور» امروز (5 بهمن) در جریان بازدید مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از وضعیت بیمه ای شهرستان خوسف، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی با  15 هزار و 576 خانوار عشایری، چهارمین استان عشایری کشور است.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی از حضور 82 هزار نفر عشایر در استان خبر داد و افزود: 80 درصد عشایر استان در نوار مرزی کشور افغانستان در شهرستان های درمیان، زیرکوه، نهبندان و قاین مستقر هستند.

 

وی تصریح کرد:  تاکنون چهار هزار و 476 نفر از جمعیت خانوار عشایری یعنی 45 درصد عشایر خراسان جنوبی بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر شده اند.

 

وی با بیان اینکه 10 تعاونی و یک اتحادیه عشایری در استان فعالیت دارند، عنوان کرد: 13 هزار نفر عضو تعاونی عشایری استان هستند.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی از فعال شدن هشت کد کارگزاری بیمه در استان خبر داد و گفت: روند خوبی در حوزه بیمه عشایر در استان دنبال می شود.

 

عصمتی پور با بیان اینکه خراسان جنوبی استان محرومی نیست اما کمتر توسعه یافته است، عنوان کرد: سقف سنی در بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان باید برداشته شود چراکه عشایر زیادی در سنین بالا درخواست بیمه دارند.

 

در این جلسه «محمد علی آخوندی» فرماندار خوسف تصریح کرد: جبران خسارت در بیمه برنامه ریزی شده اما واقعیت این است که افراد بیمه شده آرامش روحی و روانی دارند که از این بابت نقش بیمه بسیار حائز اهمیت است.

 

فرماندار خوسف بیان کرد: برای جهش بیمه ای روستاییان و عشایر باید به مدت یک سال افراد بیمه رایگان شوند، در این‌صورت جامعه تحت پوشش بیمه در سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.  

کد خبر 1019075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha