​سرانه دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در بودجه ۱۴۰۰ اصلاح شود/ برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری جهاد سپید

کشیری گفت: سرانه دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در ساختار بودجه ۱۴۰۰ اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محبوبه کشیری» صبح امروز (دوشنبه 6 بهمن) در جلسه هم اندیشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان با نماینده مردم گرگان و اق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نزدیک به چهار هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان تحصیل می کنند و از ظرفیت 28 هیئت علمی در این مجموعه استفاده کردیم.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان ادامه داد: نزدیک به 472 نیروی حق التدریس در دانشگاه فنی و حرفه ای در مسیر آموزش دانشجویان و مهارت ورزی آنان در تلاش هستند.

 

کشیری یادآور شد: در پست های مختلف از ظرفیت جوانان در دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان استفاده کردیم و در کنار نیروی جوان تلاش کردیم از تجربیات پیشکسوتان نیز بهره ببریم.

 

وی یادآور شد: پیگیری های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اصلاح بودجه سال 1400 و افزایش سرانه دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند بخشی از مشکلات این دانشگاه را کاهش دهد.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان یادآور شد: مقام معظم رهبری از دانشگاه فنی حرفه ای به عنوان پنجه های کارآمد یاد کردند که می تواند در جهش تولید و کارآفرینی نقش به سزایی داشته باشد.

 

کشیری یادآور شد: متاسفانه به دلیل فقدان اعتبارات پروژه های نیمه تمامی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان وجود دارد که نیاز است که از بخش های مختلف برای اتمام این پروژه ها تامین اعتبار شود.

 

وی به بهره گیری از ظرفیت طرح توازن و جذب اعتبارات استانی تاکید کرد و افزود: از این محل دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بالغ بر 35 میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است ولی در استان گلستان با وجود پیگیری های زیادی که انجام شده هنوز نتوانستیم از این اعتبارات بهره مند شویم.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: دو طرح در دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد در ایام دهه فجر آماده بهره برداری است و نیاز است که از طریق اعتبارات استانی برای تکمیل این پروژه ها اعتبار جذب کنیم.

 

کشیری بیان کرد: کارگاه های آموزشی در علی آباد کتول و گنبدکاووس به صورت نیمه تمام باقی مانده است که از اولویت های دانشگاه فنی و حرفه ای استان به شمار می رود.

 

وی ابراز داشت: سرانه هر دانشجوی فنی و حرفه ای یک سوم سرانه  دانشجویان دیگر دانشگاه های کشور است و نیاز است که سرانه دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در ساختار بودجه 1400 اصلاح شود.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان به برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری جهاد سپید اشاره کرد و افزود: این جشنواره به پیشنهاد گروه هنر و طراحی دانشگاه در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 1019110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha