انفصال بیمه ای ۵۰۰ هزار نفر در کشور

شیرکانی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر در کشور بیمه صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر هستند، گفت: ۵۰۰ هزار نفر عضو این صندوق انفصال بیمه دارند که صندوق در آینده در پرداخت مزایای این افراد با مشکل مواجه خواهد شد.

«علی شیرکانی»،  در حاشیه افتتاح کارگزاری بیمه صندوق اجتماعی، روستاییان، کشاورزان و عشایر شهرستان خوسف به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: بالغ بر ۲ میلیون بیمه شده به عنوان عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر داریم.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با بیان اینکه یک میلیون و 300 نفر عضو فعال صندوق بیمه روستاییان هستند، افزود: همچنین حدود 122 هزار نفر مستمری بگیر صندوق هستند.

 

شیرکانی از شناسایی دو میلیون خانوار روستایی فاقد پوشش بیمه خبر داد و گفت: تلاش می کنیم با اطلاع رسانی بیشتر این تعداد زیر پوشش بیمه صندوق قرار گیرند.

 

وی با اشاره به موضوع نقل و انتقال بیمه از صندوق بیمه تأمین اجتماعی به صندوق بیمه روستاییان و یا بالعکس و یا از سایر صندوق ها به صندوق بیمه کشاورزی روستائیان و عشایر؛ گفت: با پیگیری های وزیر تعاون و موافقت شورای عالی رفاه و تأیید ریاست جمهوری این موضوع برطرف و بیمه شدگان از صندوق های تامین اجتماعی به صندوق ما و یا بالعکس می توانند بیمه خود را منتقل کنند.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر توصیه کرد تا افراد برای نقل و انتقال بیمه ای نظرات کارشناسان هر دو صندوق مبدا و مقصد را جویا شوند.

 

شیرکانی از انفصال بیمه ای 500 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خبر داد و گفت: این افراد بین یک تا دو سال بیمه خود را پرداخت نکرده بودند که صندوق در آینده در پرداخت مزایا به این افراد با مشکل مواجه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه 50 درصد منفصل ها کسانی هستند که بیمه شده در سایر صندوق ها و یا در کمیته امداد عضو و پوشش بیمه ای دارند، گفت: لذا 250 هزار نفر از افراد دارای انفصال بیمه شده اند که در حال برنامه ریزی هستنیم که این افراد مجدد به عضویت در صندوق درآیند.

 

کد خبر 1019116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha