تنها ۲۵ درصد از ظرفیت تولید کاغذ کشور فعال است

آرین با اشاره به اینکه تنها ۲۵ درصد از ظرفیت تولید کاغذ کشور فعال است، گفت: در بخش تولید نئوپان، دو میلیون متر مکعب ظرفیت آماده بکار داریم این ظرفیت درباره کالای MDF سه میلیون متر مکعب و درباره کاغذ ۳۳۰ هزار تن ظرفیت تولید وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آرین، نماینده انجمن صنایع چوب در استودیو گفت و گوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دو سیما گفت: تنها ۲۵ درصد از ظرفیت تولید کاغذ کشور، فعال است. در بخش تولید نئوپان، دو میلیون متر مکعب ظرفیت آماده بکار داریم این ظرفیت درباره کالای MDF سه میلیون متر مکعب و درباره کاغذ ۳۳۰ هزار تن ظرفیت تولید وجود دارد.

 

وی ادامه داد: با اینکه در بخش تولید نئوپان ۸۶۰ هزار متر مکعب ظرفیت تولید وجود دارد فقط ۴۵ درصد از ظرفیت کل در حال بهره برداری است این میزان ظرفیت درباره MDF، یک و هفت میلیون متر مکعب است که تنها ۶۰ درصد از این میزان فعال است همچنین صنعت تولید کاغذ کشور هم با ۲۵ درصد از ظرفیت مشغول به کار است با این تفاسیر، ​ صنعت کاغذ کشور در سال قبل ۷۷ هزار تن تولید داشته است.

 

آرین گفت: تمام مواد اولیه تولیدات چوبی نئوپان، MDF و کاغذ از داخل کشور تامین می‌شود این در حالی است که تا این لحظه با تمام توان تولید فقط موفق به نصف مقدار مورد نیاز داخلی شده ایم.

 

نماینده انجمن کارآفرینان صنایع چوب ایران درباره واردات چوب و تأمین مواد اولیه فرآورده‌های چوبی کشور گفت: برای تأمین چوب مورد نیاز صنایع وابسته داخلی، در دراز مدت مجبور به واردات چوب هستیم.

کد خبر 1019120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha