هدف کمی برای تولید کشت چوب در کشور ۷۵ هزار هکتار در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شد

پورمقدم گفت: در برنامه ششم توسعه، هدف کمی برای تولید کشت چوب در کشور ۷۵ هزار هکتار در نظر گرفته شد که متوسط سالانه باید ۱۵ هزار هکتار به این مهم اختصاص داده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کامران پورمقدم مدیر طرح زراعت چوب سازمان سازمان جنگل ها،​ مراتع و آبخیزداری کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: در برنامه ششم توسعه، هدف کمی برای تولید کشت چوب در کشور ۷۵ هزار هکتار در نظر گرفته شد که متوسط سالانه باید ۱۵ هزار هکتار به این مهم اختصاص داده شود.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر که در سال سوم این طرح هستیم تقریبی ۳۸ درصد یعنی ۲۹ هزار هکتار رشد عملکرد اجرایی به ثبت رسانده ایم این در حالی است که در دو سال قبل با حرکتی جهشی حدود ۳۰ هزار هکتار را هدف گذاری کرده ایم که امید می‌رود امسال اجرایی شود.

 

پور مقدم در پاسخ به این کارشناس اقتصاد کشاورزی گفت: تمامی طرح‌های سازمان جنگل ها، ​مکان محور بوده و نقشه‌های رقومی این طرح ها، موجود و قابل ارجاع است.

 

وی در ارتباط با بحث بهره برداری از پساب‌ها و ظرفیت‌های شناسایی شده در این باره افزود: امسال برای کشت حدود ۱۶ هزار هکتار اکالیپتوس با پساب‌های حاصله از کشت نی شکر قرار داد بسته شده و در کشفرود خراسان و خراسان شمالی هم قرارداد عملیات‌های اجرایی گوناگون منعقد شده است و ​در اصفهان و پساب‌های کاشان هم قرارداد‌هایی به ثبت رسیده است.

 

مدیر طرح زراعت چوب سازمان جنگل‌ها افزود: پیش از آنکه طرح تنفس جنگل اجرا شود در آخرین نوبت برداشت چوب، سالانه حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب چوب از جنگل‌ها برداشت می‌شد پس از آن بهره برداری متوقف شد این در حالی است که امسال حدود یک میلیون متر مکعب چوب به بازار عرضه شده است.

کد خبر 1019121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha