واگذاری پرونده یک هزار و ۴۸۲ سالمند به مراکز نیکوکاری

صیادی گفت: طی ۹ ماهه سال جاری پرونده یک هزار و ۴۸۲ سالمند از مجموع بیش از ۲۰ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد به منظور برون سپاری خدمات به مراکز نیکوکاری تحویل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «محمد صیادی» بیان کرد: در استان قزوین بیش از 31 هزار خانوار مددجوی معیشت بگیر و تبصره 14 داریم که در مجموع جمعیتی بیش از 60 هزار نفر را شامل می شوند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از این تعداد مددجو بیش از 20 هزار نفر را سالمندان تشکیل می دهند که رسیدگی به اینها نیازمند تدابیر و خدمات خاصی است.

 

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) برون سپاری خدمات است که در این خصوص طی 9 ماهه سال جاری پرونده یک هزار و 482 به 13 مرکز نیکوکاری واگذار شد.

 

صیادی افزود: درصد هستیم پرونده مابقی سالمندان را هم به مرور به مددکاران برون سازمانی واگذار کنیم تا از این طریق خدمات را در فرایندی خارج از چارچوب اداری و در قالب نظام مردم نهاد ارائه کنیم.

 

وی تصریح کرد: طبق برنامه و براساس اعتبارات موجود برون سپاری خدمات سالمندان در گام نخست برای 30 درصد انجام می شود و با بررسی و مطالعه این میزان واگذاری، استمرار این اقدام پیگیری خواهد شد.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برخی از نقاط قوت طرح برون سپاری امور مددکاری سالمندان تحت حمایت به مراکز نیکوکاری اظهارکرد: توجه به اهداف برنامه ششم و کاهش برخی از تصدی گری ها، تکریم هرچه بیشتر سالمندان و کاهش هزینه های اجرایی و بهره وری بیشتر، کاهش زمان بررسی، رسیدگی و تسریع در ارائه خدمات حمایتی و شناسایی خانواده های در شرایط اضطرار و مدیریت بهتر منابع و اثر بخشی بهتر خدمات از جمله مزیت های چنین رویکردی است.

 

وی خاطرنشان کرد: افزایش ضریب اعتماد خیران و نیکوکاران به واسطه انجام برون سپاری و اقدام بی واسطه مراکز نیکوکاری برای مدیریت امور، امکان بیشتر در هم افزایی خدمات حمایتی و مشارکت حداکثری نیکوکاران در رفع نیازها و مشکلات اساسی و دارای فوریت و حذف برخی امور زائد اداری، کاهش تصدی گری کمیته امداد و برنامه ریزی به منظور مدیریت بهتر در به انجام رساندن امور و افزایش توان و تمرکز سایر مددکاران در توانمندسازی خانواده های دارای شرایط با نظر به کاهش تعداد پرونده ها از دیگر رویکردهای اجرای طرح برون سپاری است.

 

صیادی تأکید کرد: در برون سپاری امور سالمندان با توجه به محله محور بودن مراکز نیکوکاری، از برخی سوء استفاده های احتمالی پیشگیری شده و در ارائه خدمات شناخت بیشتری وجود دارد.

 

وی یادآور شد: افزایش رقابت سالم در بین مراکز نیکوکاری در ارائه خدمات حمایتی یکی دیگر از مزیت هایی است که از آن برای ارتقای خدمت رسانی بهره خواهیم برد.

کد خبر 1019124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha