استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی

سیاهکلی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی گفت: مساجد باید کانون تحرکات باشد و مردم باید از این طریق امور خود را پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «لطف اله سیاهکلی» شب گذشته (یکشنبه 5 بهمن)  در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: مساجد باید کانون تحرکات باشد، ما با استفاده از ظرفیت مساجد انقلاب کردیم و در گذشته مسجد محور بود و حتی صندوق های قرض الحسنه را در مساجد داشتیم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مساجد باید کانون تحرکات باشد و از فناوری های جدید مانند اینترنت باید در مساجد استفاده شود و مردم حس کنند به مسجد نیاز دارند و از این طریق کارهای خود را پیش ببرند.

 

وی عنوان کرد: من به عنوان نماینده مردم در مجلس آمادگی دارم کانون های مساجد و انجمن ها آمده و در زمینه اشتغال کمک کرده و وام دهیم؛ ما در روزهای اخیر با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص شهرک دیجیتالی استان جلسه ای داشتیم و در آنجا یک هزار میلیارد تومان وام چهار درصد برای قزوین دریافت کردیم.

 

سیاهکلی اعلام کرد: بنابراین می توانیم از مساجد شروع کنیم و در روستاها، جوانان را دعوت کرده تا طرح آورند و به اشتغال اینها کمک کنیم ما همچنین صندوق کارآفرینی را داریم که آمادگی دارد وام چهار درصد پرداخت کند.

 

وی توضیح داد: ما بیشتر مساجد را در فعالیت های فرهنگی درگیر کرده ایم در حالی که باید در فعالیت های اجتماعی درگیر کنیم و در حوزه فعالیت های اجتماعی باید مساجد را فعال تر کنیم و کانون های مساجد می توانند در این حوزه میدان دار باشند و ما هم در این حوزه حاضر به کمک هستیم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: ما سعی می کنیم در بازدیدها در شهرستان ها و روستاهای مختلف، کانون های مساجد را مورد توجه قرار داده و از مردم بخواهیم از این ظرفیت در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی استفاده کنند تا مسجد محور باشد.

کد خبر 1019138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha