یک میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای اقتصادی خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل یارانه دستمزد به واحدهای اقتصادی مشکل دار استان طی ۹ ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ابراهیم رضازاده» دوشنبه (6 بهمن) در نشست با مدیران بنگاه های اقتصادی مشکل دار خراسان جنوبی با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و کمتر از یک درصد جمعیت کشور در این استان قرار دارد.

 

 

مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 910 تعاونی در خراسان جنوبی وجود دارد، ادامه داد: 44 درصد از تعاونی های استان در رسته خدمات و 33 درصد در بخش صنعت فعالیت می کنند.

 

 

وی به نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در شهریور ماه امسال نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان جنوبی 49 درصد و نرخ بیکاری 6.6 درصد بوده است.

 

 

رضازاده با اشاره به اینکه تمام سعی ما شناسایی بنگاه های اقتصادی مشکل دار است، ادامه داد: در این راستا تلاش می شود تا در اولین فرصت موانع و مشکلات این واحدهای اقتصادی برطرف شود و از بحرانی شدن مشکلات آنان جلوگیری شود.

 

 

مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با توجه به اینکه کارگروه مشکلات کارگری حدود 2 سال است که در استان فعال شده است، در ادامه گفت: این کارگروه کاهش ۴۴ درصدی مشکلات کارگری در استان را طی 9 ماه امسال به دنبال داشته است.

 

 

وی در پایان با بیان اینکه طی ۹ ماه امسال از محل یارانه دستمزد یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بنگاه های اقتصادی مشکل دار استان برای حفظ اشتغال پرداخت شده است، بیان کرد: از محل تسهیلات بنگاه های مشکل دارد اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 270 میلون تومان به 5 واحد اقتصادی مشکل دار پرداخت شده است تا بتوانند بدهی های خود را پرداخت کنند.

کد خبر 1019207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha