ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی اثرات تورمی دارد

کوچکی نژاد بیان کرد: عدد ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان ارز قطعا اثرات تورمی دارد و افزایش یارانه به ۹۰ هزار تومان قطعا پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده با تاکید بر ضرورت حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی با دکتر جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

جبار کوچکی نژاد با اشاره به اتمام بررسی بودجه سال 1400 در کمیسیون تلفیق گفت: نمایندگان ده روز فرصت دارند که به مصوبات کمیسیون تلفیق پیشنهادات خود را ارائه دهند و بعد از آن، لایحه بودجه به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

وی افزود: آنچه تا امروز در بودجه اتفاق افتاده است و تا امروز نیز محل مناقشه دولت و مجلس است، قیمت ارز است. دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس تاکید داشت به نرخ ارز کاری نداریم اما معتقدم شاکله بودجه و آن قسمتی که مربوط به نفت است، وابسته به قیمت ارز است و اساسا غیر ممکن است قیمت ارز فرضی را در بودجه در نظر نگیریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه میزان صادرات پیش بینی شده در بودجه سال آینده یک میلیون بشکه در روز است، اظهار کرد: قیمت هر بشکه بیش از 50 دلار است و باید در رقم ریالی که در بودجه تعیین شده است ضرب شود تا بودجه کشور در بخش نفت به دست بیاید و غیر ممکن است یک رقمی را در ارز مشخص نکنیم.

وی به میزان ارز تعیین شده توسط دولت در بودجه اشاره و عنوان کرد: دولت یک ارز 4200 تومانی و یک ارز 11 هزار و 500 تومانی و همچنین یک ارز 17 هزار و 500 تومانی آورده بود. مجلس ارز 17 هزار و 500 تومانی را برای فروش نفت و درآمد دلاری آن محاسبه کرده است.

کوچکی نژاد درباره اثرات ارز 17 هزار و 500 تومانی گفت: عدد 17 هزار و 500 تومان ارز قطعا اثرات تورمی در سال آینده خواهد داشت و افزایش یارانه به 90 هزار تومان قطعا پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود و مشکلی را حل نخواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: آنچه باید انجام شود، مصوبه چند ماه پیش مجلس شورای اسلامی است که بر اساس آن، کالاهای اساسی مردم توسط دولت باید تامین شود. اگر این قانون اجرا نشود قطعا مردم در تنگنا خواهند بود.

کد خبر 1019257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha