مراسم تلبس طلاب در شب میلاد حضرت فاطمه(س) در مسجد الزهرا(س)/ تربیت مسجدی طلاب نتیجه همجواری مدارس علمیه با مساجد است

حجت‌الاسلام علم الهدی از برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه(س) همراه با آیین تلبس ده تن از طلاب حوزه تهران در مسجد الزهرا(س) خبر داد.

حجت الاسلام «سید عبدالهادی علم الهدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه جشن میلاد حضرت صدیقه کبری (س)، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، سه شنبه، 14 بهمن ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد الزهرا (س) برگزار می شود، اظهار کرد: حجت الاسلام وحید مرادزاده، استاد حوزه علمیه تهران، در این مراسم سخنرانی می کند و در پایان این مراسم، طلاب پس از قرائت سوگندنامه ای، متعهد می شوند که عمر خود را صرف خدمت به شریعت مقدس اسلام کنند.

 

امام جماعت مسجد الزهرا (س) (واقع در تهران، خیابان ری، خیابان شهید رضوی) افزود: از زمانی که حوزه علمیه این مسجد تاسیس شد، مراسم تلبس چند تن از طلاب آن، به دلیل همنامی این مسجد با وجود مقدس حضرت زهرا (س)، در شب میلاد این حضرت برگزار می شود و امسال نیز مراسم تلبس ده تن از طلاب این حوزه علمیه، برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: طلاب حوزه علمیه مسجد الزهرا (س) همواره در برگزاری برنامه های این مسجد و مشارکت با پایگاه بسیج این خانه خدا در خدمت رسانی به نیازمندان به ویژه در دوره شیوع ویروس فعالیت دارند و برخی از آنها جزو گروه های جهادی هستند که با حضور در مراکز درمانی به کادر آنها برای مراقبت از بیماران کرونایی و رسیدگی به این بیماران فعالیت می کنند.

 

علم الهدی در ادامه با بیان اینکه تشکیل حوزه های علمیه به عنوان بخشی از مساجد را ابتکار و سنت ماندگار مراجع تقلید و علمای بلاد دانست و اظهار کرد: این نست زیبا امروزه نیز دنبال می شود هرچند گاهی شنیده می شود که برخی از مدارس علمیه دور از فضای مسجد ساخته می شوند که طبیعتا می تواند در تربیت طلاب اثر منفی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: وقتی یک طلبه از بدو تحصیل به صورت مستمر در مساجد حضور یابد و با فراز و فرودهای مسجدداری آشنا شود، قطعا وقتی شخصا عهده دار این کار می شود، با تجربه و مهارت بیشتری به مسئولیت خود عمل می کند.

کد خبر 1019288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha