کاشت ۵۰ هکتار جو در اراضی پایاب سد رزه

نصیرائی از کاشت ۵۰ هکتار جو در اراضی پایاب سد رزه پس از سال ها بلاتکلیفی خبر داد.

«سید محسن نصیرائی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند گفت: از سال ۹۰ اراضی پایاب سد رزه و شرکت تعاونی ظفر پایاب بلاتکلیف بودند که پس از پیگیری های فراوان با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان بالاخره وضعیت قرارداد این اراضی مشخص شد.

 

مدیرجهادکشاورزی شهرستان درمیان افزود: اراضی در قالب ماده ۳ قانون بهره برداری از منابع طبیعی طی یک طرح توجیهی اقتصادی به شرکت تعاونی ظفر پایاب برای مدت معین واگذار شد.

 

نصیرائی یادآور شد: یکصد هکتار از این اراضی برای کشت محصولات زراعی در نظر گرفته شده و اعتبارات مورد نیاز برای تأمین زیرساخت ها شامل انتقال آب، تسطیح و تجهیز اراضی (با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت آب و خاک سازمان) تخصیص یافته و اجرا شده است.

 

وی افزود: سال گذشته علی رغم همه سیگنال های غیر ممکنی که برای کشت در دشت ناامیدی دریافت می شد حدود ۱۷ هکتار از اراضی زراعی زیر دست سد رزه، جو اصلاح شده کشت و در حد متوسط نیز برداشت شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: با وجود مشاهده مشکلاتی مانند تقلیل فشار خط انتقال آب در برخی نقاط و بروز مشکل در آبیاری مزارع در چند نوبت، سال جاری نیز ۵۰ هکتار از این اراضی برای کشت جو آماده و زیر کشت رفت.

 

نصیرائی اظهارکرد: 400 هکتار از اراضی شهرستان درمیان زیر کشت جو است و این کشت اراضی ظرفیت و توان کشت جو شهرستان را در آینده های نزدیک ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

کد خبر 1019295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha