زنده نگه داشتن شور و هیجان نسبت به کتاب با نمایشگاه مجازی

مدیر بخش نمایشگاه انتشارات نیلوفر، گفت: راضی‌کردن مردمی که مشتاقانه از نمایشگاه مجازی کتاب استقبال کرده‌اند و زنده نگه‌داشتن این شور و هیجان نسبت به کتاب، باید مهمترین اصل برگزاری نمایشگاه کتاب باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، پرهام کریمی، مدیر بخش نمایشگاه انتشارات نیلوفر با ارزیابی مثبت از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اظهار کرد: استقبال از این نمایشگاه، بیش از پیش‌بینی‌ها بوده، لذا ترافیک بالا در سایت موجب بروز برخی مشکلات در سایت نمایشگاه شد. با افزایش پهنای باند و ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌توان نواقص موجود را رفع کرد. البته با وجود چند نقص که در نخستین قدم هر رویدادی ممکن است دیده شود، نباید این ایده خوب را زیر سوال برد. همکاری پست هم در این نمایشگاه، تدبیری خوب و ستودنی است.

 

وی ادامه داد: با وجود اینکه نمایشگاه مجازی نخستین دوره خود را تجربه می‌کند، با این‌حال مردم با استقبال خود نشان دادند که کتاب را دوست دارند.

 

این ناشر گفت: دغدغه اصلی ما این است که بتوانیم کتاب‌ها را به موقع دست مردمی برسانیم که مشتاقانه در این رویداد فرهنگی حضور پیدا کرده‌اند. برای نیل به این هدف، زیرساخت‌های لازم را در اختیار داریم. راضی‌کردن مردم  و زنده نگه داشتن این شور و هیجان نسبت به کتاب، باید مهمترین اصل برگزاری نمایشگاه کتاب باشد.

 

کریمی تصریح کرد: مهمترین اتفاقی که رخ داده این است که این درگاه جدید موجب شده همه مردم ایران بتوانند از امکانات نمایشگاه کتاب بهره‌مند شوند.

 

وی افزود: در نمایشگاه مجازی بسیاری از هزینه‌های نمایشگاه فیزیکی کتاب، کاهش پیدا کرده است، اما می‌شد برخی هزینه‌ها مانند هزینه‌های پست ازجمله گرانی کارتن و پاکت کتاب را برای ناشران کمی متعادل‌تر کرد.

 

پرهام کریمی  در پایان با اشاره به عرضه حدود 450 عنوان کتاب از سوی این مرکز نشر در نمایشگاه مجازی کتاب، گفت: حدود 20 عنوان از این کتاب‌ها در سال 99 برای نخستین‌بار چاپ شده‌اند.

 

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا هشتم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 1019316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha