سرانجام ساختمان مجتمع فرهنگی فاروج، به مرکز درمانی رسید

بلاتکلیفی طرح تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری شهر فاروج که از سال ۹۱ و بعد از گذشت هفت سال از زمان شروع به ساخت آن می‌گذشت، با رسیدن به سرنوشت بهداشتی درمانی، سرانجام یافت.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این مجتمع با توجه به همجواری این ساختمان با بیمارستان، به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد.

 

 

 

«حسن رضوانی» افزود: مجتمع سابق فرهنگی این شهرستان 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هشت سال است که اعتباری برای آن لحاظ نشده است.

 

 

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن را، 50 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون برای آن 11 میلیارد ریال هزینه شده که با واگذاری به شبکه بهداشت شهرستان،  تکمیل آن از سوی این دستگاه برای  کاربری مورد نیاز انجام می شود.

 

 

 

رضوانی با اشاره به ساخت مجتمع فرهنگی جدید در فضای دیگر در سال 94 گفت: عملیات اجرایی این طرح  با هزارو 500 متر مربع مساحت و  هزارو  50 متر مربع زیربنا  آغاز شد که در حال حاضر در مرحله نصب انشعابات است.

 

 

 

وی گفت: مساحت کنونی فضاهای فرهنگی شهرستان فاروج با احتساب مجتمع فرهنگی شهر تیتکانلو  840 متر مربع است و با بهره برداری از مجتمع در حال ساخت فعلی فاروج این رقم به هزارو 890 مترمربع در مقابل جمعیت افزون بر 50 هزار نفری فاروج می رسد.

 

 

 

مجتمع ناتمام فرهنگی و هنری فاروج، از مصوبات دور اول سفر هیات دولت نهم به این شهرستان بود که در سال 85 اجرایی شد اما در سال 91 و پس از صرف هشت میلیارد ریال، ساخت آن به علت آنچه که جانمایی غلط عنوان شده بود، متوقف شد.

 

 

 

در آن مقطع قرار شد این مجتمع برای تغییر کاربری به دستگاهی دیگر واگذار و به هنرمندان وعده داده شد که با تحویل زمینی دیگر و اختصاص اعتبار، ساخت مجتمع در فضایی بهتر پیگیری شود.

 

 

پس از کش و قوس های چندین ساله در خصوص واگذاری این مجتمع نیمه کاره به جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و یا بخش خصوصی، هیچ یک از این موارد محقق نشد.

 

 

در حالی که استاندار خراسان شمالي در نشست شوراي اداري فاروج در دی ماه سال 97 با ذکر این نکته که شاخص فاروج در برخورداري از فضاهاي فرهنگی پایین است و بر این اساس بناي ناتمام مجتمع فرهنگي و هنري به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي باز مي گردد اما با گذشت دو سال از این مصوبه، مجتمع به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد.

 

 

 

کد خبر 1019340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha