کانون فرهنگی آرا هزاران نفر را زیر پوشش فعالیت‌های فرهنگی و دینی قرار داده است

سعدی ولی‌زاده گفت: : ضریب پوشش فعالیت‌های کانون شهرآرا گاها در اجرای برنامه‌های بزرگ فرهنگی و دینی شهرستان سقز و حتی جشنواره‌های منطقه‌ای کشوری به هزاران مخاطب می‌رسد.

سعدی ولی‌زاده  مسئول کانون فرهنگی شهرآرا شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: کانون شهرآرا به صورت رسمی از سال 95 مجوز فعالیت خود را از اداره تبلیغات اسلامی دریافت کرد و از آن زمان تا به حال مشغول به انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی است.

 

وی با اشاره به تعداد اعضا این کانون فرهنگی بیان داشت: مخاطبین کانون شهرآرا شامل تمامی رده‌های سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان، از هر دو طیف خانم و آقا، خصوصا دانش‌آموزان است که به بیش از 300 نفر مستقیما خدمات ارائه می‌کند .

 

وی افزود: ضریب پوشش فعالیت‌های کانون شهرآرا گاها در اجرای برنامه‌های بزرگ شهرستانی و حتی جشنواره‌های منطقه‌ای کشوری به هزاران مخاطب هم می‌رسد.

 

مسئول کانون فرهنگی شهرآرا شهرستان سقز گفت: فعالیت‌های شاخص کانون شهر آرا در چند حوزه فعالیت‌های دینی، فعالیت‌های آموزشی، فعالیت‌های فرهنگی طرح و اجرا شده و می‌شود.

 

ولی‌زاده اظهار داشت: برگزاری مداوم کلاس‌های آموزش قرآن کریم، برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن کریم، برگزاری مراسم‌های عفاف و حجاب، برگزاری مراسم‌های ختم قرآن در مساجد، برگزاری همایش جایگاه علم و اخلاق در اسلام، ارائه بروشورهای آموزشی، در قالب آموزش اصول و فروع دین و آموزش نماز، برگزاری مراسم‌های بزرگ مولودی خوانی با حضور عموم مردم، دعوت از ماموستایان و مبشرین برای سخنرانی و برگزاری گفتمان‌های دینی از جمله فعالیت‌های دینی این کانون است.

 

وی  به فعالیت‌های فرهنگی کانون اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگا‌های آسیب‌های اجتماعی، برگزاری همایش‌های خانواده و سبک زندگی ارزشی اسلامی ایرانی، برگزاری جشنواره دف نوازی و مولودی خوانی منطقه غرب کشور، برگزاری همایش‌های مشاوره‌ای اعتیاد، طلاق، وغیره، ایجاد کمپین "نه به ترقه، بله به خیر و نیکی" و جمع آوری هزینه‌هایی که قرار بود صرف خرید ترقه‌جات شود و اعطای این هزینه قابل توجه به مرکز نگهداری از معلولین جسمی حرکتی شفا سقز، اجرای برنامه‌های متنوع در بزرگداشت‌های ایام ملی و مذهبی، بهره‌گیری از فضای مجازی برای ترویج مسائل ارزشی از جمله برنامه انجام شده است.

 

مسئول کانون فرهنگی شهرآرا شهرستان سقز با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام کرونا اظهار کرد: در ایام همه گیری کرونا کانون شهرآرا با بهره‌گیری از آموزش اساتید، تهیه بروشورهای آموزشی، نصب پوسترهای آموزشی و بهداشتی در محل کانون‌ها، ترویج توصیه‌های بهداشتی در فضای مجازی و گندزدایی و ضدعفونی مداوم کانون و محله و اهدای اقلام رایگان بهداشتی از قبیل ماسک به نیازمندان مخاطب کانون، به فعالیت‌هایی در حد توان خود پرداخته است.

 

‌ولی‌زاده در خصوص ارتباط این کانون فرهنگی با مساجد گفت: از صدر اسلام تا عصر حاضر، مساجد همواره و نه فقط در بعد عبادی، بلکه در تمام ابعاد زندگی مسلمانان از بعد اجتماعی و فرهنگی گرفته تا بعد سیاسی و اقتصادی و...  نقشی پر رنگ و پراهمیت داشته است، قطعا رسالت کانون‌های فرهنگی با فلسفه وجودی مساجد، حرکت کانون‌ها را در ارتباطی ناگسستنی با مساجد پیوست داده است و کانون شهرآرا نیز در همین راستا با اجرای برنامه‌های متنوع خود در مساجد محله از جمله مراسم‌های ختم جمعی قران کریم و همچنین  بهره‌گیری از رهنمودها و سخنرانی‌های امامان جماعت و ماموستایان مساجد برای مخاطبین کانون، اقدام به فعالیت کرده است.

 

وی افزود: عدم حمایت‌های لازم مادی و معنوی مسوولان از کانون‌ها، مشکلات معیشتی مدیران و کادر کانون‌ها، هزینه‌های سنگین اجاره و رهن مکان و هزینه‌های جانبی و قبوض و غیره کانون‌ها، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار نگرفتن مدیران و کادر کانون‌ها، کرونا و شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جامعه و ریزش شدید مخاطبین و درآمد کانون‌ها، عدم اعطای تسهیلات به کانون‌ها برای گسترش فعالیت و یا جبران خسارت، خصوصا در ایام کرونا و تعطیلی‌های ناشی از آن از جمله مشکلات کانون فرهنگی شهرآرا شهرستان سقز بود.

کد خبر 1019344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha