توزیع سبدهای معیشتی میان نیازمندان به ارزش ۱۸۶ میلیارد تومان/ اهدای ۱۱۴ هزار و۸۶۰ سبد بهداشتی در قالب طرح شهید سلیمانی

عبداللهی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون به ارزش ۶۰۰ هزار تومان سبدبهداشتی و بیش از۱۱۲هزار سبد حمایتی میان نیازمندان توزیع گردیده است، گفت: سبدهای حمایتی توزیع شده به ارزش ۱۶۵ میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری تشریح فعالیت های اداره اوقاف و  امور خیریه استان تهران از ابتدای سال تاکنون با حضور مدیر کل این اداره پیش از ظهر امروز(۶بهمن) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

 

 

 

در این نشست، «مجتبی عبداللهی» با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون چند مناسبت داشتیم که در این مناسبت ها طرح هایمان را نامگذاری و اجرا کردیم، گفت: با توجه به اینکه آغاز سال را با شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم،  به همین جهت طرح «آستان مهربانی» را به منظور توزیع بسته های بهداشتی و سبد ارزاق میان نیازمندان اجرا کردیم.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران بیان کرد: در قالب این طرح 69 هزار و 300 بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده و شوینده بود، میان نیازمندان توزیع شد و بیش از 18 هزار و 58 سبد حمایتی به خانواده های بی بضاعت اهدا گردید.

تبرکات مهدوی و طرح شمیم حسینی

عبداللهی به اجرای طرح «تبرکات مهدوی» در نیمه شعبان نیز اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح نیز بیش از 63 هزار سبد بهداشتی و بیش از شش هزار بسته حمایتی و سبد ارزاق میان خانواده های کم برخوردار توزیع گردید. همچنین در طرح «تبرکات علوی» که به مناسبت عید غدیر خم اجرا شد، بیش از یک هزار و 495 سبد بهداشتی و بیش از سه هزار سبد ارزاق توزیع شد.

 

مدیر کل اداره اوقاف استان تهران با اشاره به اجرای طرح «شمیم حسینی» در دهه های اول ماه محرم گفت: در این طرح نیز بیش از 35 هزار و 310 سبد بهداشتی و حدود 46 هزار سبد ارزاق توزیع گردید. همه ساله در طرح شمیم حسینی که در ماه محرم و صفر اجرا می شد، نمایشگاهی در 30 امامزاده استان تهران برپا می شد و در قالب این نمایشگاه محصولات مورد نیاز هیئات مذهبی و حسینه ها و مساجد عرضه می گردید اما امسال این طرح به دلیل شرایط بحران کرونا در قالب حمایت از نیازمندان با توزیع بسته های بهداشتی و سبد ارزاق انجام شد.

 

عبداللهی مرحله دوم اجرای طرح «شمیم حسینی» را همزمان با اربعین حسینی دانست و گفت: در مرحله دوم این طرح نیز بیش از 70 هزار سبد بهداشتی و 13 هزار سبد ارزاق میان نیازمندان توزیع گردید.

 

وی در ادامه به اجرای طرح «احسان ماندگار» که مصادف با بازگشایی مدارس اجرا شد، اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این طرح نیز بیش از سه هزار سبد بهداشتی و همچنین چهار هزار و 920 سبد ارزاق به خانواده های نیازمند توزیع شد و همچنین به غیر از توزیع اقلام بهداشتی و سبد ارزاق به دانش آموزان بی بضاعت کیف و لوازم التحریر نیز اهدا گردید.

 

وی گفت: مرکز آموزشی متقین وابسته به اداره اوقاف استان تهران تعدادی دانش آموز نیازمند را تحت پوشش دارد و هزینه های آموزشی و کمک تحصیلی این افراد نیز در قالب طرح احساس ماندگار پرداخت شده است.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران با جمع بندی خدمات و کمک های صورت گرفته از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در قالب این طرح ها گفت: در مجموع 600 هزار سبد بهداشتی و بیش از 112 هزار سبد حمایتی میان خانواده های کم برخوردار توزیع گردید که ارزش سبد بهداشتی توزیع شده چهار میلیارد و 200 میلیون تومان و همچنین سبد ارزاق 165 میلیارد تومان بوده است.

 اختصاص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تهیه سبد بهداشتی و ۲۱ میلیارد تومان برای سبدحمایتی در طرح شهید سلیمانی

عبداللهی در ادامه با اشاره به اجرای طرح «شهید سلیمانی» که از اول آذر تا 17 دی ماه سالروز شهادت سردار سلیمانی اجرا شد، گفت: در قالب این طرح نیز 114 هزار و۸۶۰ سبد بهداشتی در مدت 43 روز توزیع شد و بیش از 47 هزار سبد ارزاق به خانواده های محروم اهدا گردیدد.


وی پیرامون ارزش کمک های صورت گرفته در قالب این طرح گفت: بیش از ۱۸۶ میلیارد تومان برای تهیه سبدهای بهداشتی هزینه شد و 21 میلیارد تومان نیز در قالب طرح شهید سلیمانی برای تهیه سبدهای حمایتی اعتبار اختصاص یافت.

راه اندازی ۲۰ کارگاه تولید ماسک در جوار امامزادگان

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، حجت الاسلام «حسینی»، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون حتی یک روز نیز بقعه های متبرکه و امامزادگان استان تهران تعطیل نبوده است و فقط ارایه خدمات آنها نسبت به قبل تفاوت کرده است.

 

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا 20 کارگاه تولید ماسک در جوار امامزادگان ایجاد شد. خادمان این اماکن مقدس در قالب گروه های جهادی ضد عفونی اماکن پر تردد را بر عهده گرفته اند و تهیه گان و لباس های مخصوص بیمارستان ها و همچنین توزیع مواد ضد عفونی کننده و تهیه غذا و آب میوه برای بیماران کرونایی توسط آنها انجام شد.

 

 

 

 

کد خبر 1019345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha