۶۳۰۰ نفر در خراسان جنوبی متقاضی بیمه بیکاری هستند

اشرفی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه جامع بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا اشرفی» امروز (6 بهمن) در جلسه نشست تخصصی با نمایندگان تشکل کارگری و کارفرمایی استان با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون اظهار کرد: عمده ترین اقلام صادراتی خراسان جنوبی سیمان، کاشی، سرامیک، موکت و فرش ماشینی است. 

 

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی پتانسیل ها و قابلیت های استان را داشتن 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، بازارچه های مرزی، 122 اتحادیه و حدود 26 واحد صنفی دارای پروانه در سطح استان است عنوان کرد و گفت: 14 دانشگاه دولتی غیردولتی و مراکز آموزشی در استان داریم.

 

وی با اشاره به مزیت های نسبی کشاورزی خراسان جنوبی همانند زرشک، زعفران، عناب، پنبه و گل نرگس، افزود: این موارد از مزیت های استان است که باید مورد توجه خاص قرار بگیرد.

 

وی تصریح کرد: در حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از طریق سامانه جامع بیمه بیکاری که یکی از اقدامات موثر در سطح وزارتخانه به منظور جلوگیری از هر گونه مراودات و مراجعات بود از ابتدای شیوع ویروس کرونا 6 هزار و 300 نفر در این سامانه ثبت نام کردنه اند که پنج هزار و 500 نفر واجد شرایط شده اند.

 

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: پایش افراد توسط وزارتخانه انجام می شود؛ سازمان تأمین اجتماعی مبالغی را به حساب مشمولان واریز کرده و هماهنگی های لازم بین ادارات انجام شد تا نارضایتی ها در خصوص بیمه بیکاری کاهش یابد.

 

اشرفی از رصد و انجام بازدیدهای میدانی واحدهای مشکل دار در استان خبر داد و گفت: به 32 واحد مشکل دار و سه هزار و 480 نیروی کار کمک شد که از مهمترین اقدامات اداره کل است.

 

وی از پرداخت تمامی مطالبات و معوقات در برخی واحدها از جمله سیمان باقران خبر داد و تصریح کرد: سیمان باقران از سال 1395 دارای 14 ماه حقوق معوق بود که در حال حاضر این شرکت بدهی معوقی ندارد، همچنین در حوزه کاشی و سرامیک بدهی هایی وجود دارد که باز هم در کمیسیون کارگری بخش اعظمی از معوقات نیروهای کارگران پرداخت شده است.

 

مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به معرفی بنگاه های آسیب دیده به بانک رفاه، عنوان کرد: بیش از 44 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده پرداخت شد.

 

اشرفی ادامه داد: در زمینه یارانه دستمزد 13 واحد تولیدی و صنعتی شناسایی شد و بیش از 13 میلیارد ریال به این واحد ها پرداخت شده است.

 

وی از درگیری 21 واحد مرغداری استان خراسان جنوبی به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد و بیان کرد: ما باید مباحث نیروی های کار، بیمه بیکاری و برگشت به کار و جوجه ریزی را دنبال کنیم که وزارتخخانه در این خصوص باید همراهی کند.

 

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: حوزه ایمنی از دغدغه های وزارتخانه کار است لذا بیش از چهار هزار مورد بازرسی در سطح استان انجام شده و ابلاغیه هایی داشته ایم که عمده این بازرسی ها مربوط به معادن استان است.

 

اشرفی از وجود 281 تشکل کارگری و کارفرمایی، 44 شورای کار، 166 نماینده کارگر، 20 انجمن کارگری دخبر داد و گفت: خانه کارگر در شهرستان های بیرجند طبس و قاینالت فعال است.

 

 

کد خبر 1019373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha