هدف ما پیوند عمیق صحیفه سجادیه با عرصه های تولید فرهنگ و آفرینش های هنری است

جوادیان زاده با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه گفت: هدف ما پیوند عمیق صحیفه سجادیه با عرصه های تولید فرهنگ و آفرینش های هنری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان زاده» امروز در مراسم معرفی « یزد، پایتخت صحیفه سجادیه» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه در سالیان اخیر استان کوشیده با سیاست گذاری ها و همدلی مسئولان و مدیران مختلف و سازمان های مردم نهاد دینی به سوی توسعه فرهنگی اجتماعی حرکت کند که از جمله آنها می توان به یزد، پایتخت کتب ایران، پایتخت هنرهای جدید ایران، ثبت جهانی یزد نام برد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم گفت: اکنون انتخاب یزد به این عنوان افتخاری دیگر برای مردم یزد است.

 

وی افزود: این کتاب پیوند عمیق با عرصه های تولید فرهنگ و آفرینش های هنری به عنوان یکی از اهداف ما در این طرح ملی است که ان را دنبال می کنیم.

 

محمد علی طالبی، استاندار یزد نیز در این نشست گفت:‌ یزد با داشته های غنی فرهنگی خود، امروز نیازمند برند سازی در حوزه فرهنگی است و ما قرن ها به عنوان دارالعباده مشهور بوده ایم و ویژگی های فرهنگی و مذهبی غنی داشتیم اما طی دهه های گذشته با رشد شهرنشینی و صنعتی شدن استان در معرض برخی آسیب ها قرار گرفته ایم و امروز این نیاز احساس می شود تا جامعه را راهبری کنیم و در کنار ابعاد توسعه به مسائل اجتماعی اقتصادی و فرهنگی توجه کنیم.

 

وی افزود: پیش از این نیز پایتختی کتب ایران را داشتیم که تجربه موفقی داشتیم و همکاری خوبی را در استان شاهد بودیو م شاهد گسترش فرهنگ کتاب خوانی و رفتن کتب در عمق جامعه بودیم.

 

استاندار یزد گفت: اطمینان داریم که این برند نیز بتواند کمک به رشد هرچه بیشتر فرهنگ جامعه ایران و الگو شدن استان یزد برای کشور باشد.

 

گفتنی است، در این مراسم تفاهم نامه « یزد، پایتخت صحیفه سجادیه» توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار یزد امضا شد.

کد خبر 1019428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha