ایجاد پوشش حداکثری بیمه در زیرکوه و درمیان

میرزایی با اشاره به برقراری طرح پوشش فراگیر بیمه اجتماعی روستاییان توسط دولت، قول مساعد اعمال حداکثر پوشش بیمه در دو شهرستان مرزی زیرکوه و درمیان در خراسان جنوبی را داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حجت الله میرزایی» ظهر امروز (۶ بهمن) در جلسه بررسی مسایل اقتصادی و اشتغال شهرستان درمیان با توجه به جمعیت 70 درصدی اهل سنت در این شهرستان و احتمال عدم استقبال از مباحث بیمه گفت: باید روحانیون اهل سنت، مدیران و ... در این زمینه ورود کنند چرا که بیمه برای زمان بازنشستگی سرمایه گذاری است.

 

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر دولت تسهیلات خوبی را به این مهم اختصاص داده است، گفت: در دو تا سه سال ابتدایی دولت صد درصد حق بیمه را پرداخت می کند و بعد از آن هم دو سوم حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود و باید روستاییان از این مزایا استفاده کنند.

 

میرزایی با توجه به مشکلات برخی بنگاه های اقتصادی، افزود: بنگاه های اقتصادی فعال شامل قالیبافان و ... هم با توجه به مزایای بیمه روستاییان و عشایر می توانند از مزایای بیمه ذکر شده بهره مند شوند چرا که با وجود محدودیت منابع، تأمین اجتماعی قادر به افزایش بیمه در این زمینه را ندارد.

 

وی ضمن تقدیر از مهمان نوازی مردم خراسان جنوبی یادآور شد: در بازدید از مناطق مختلف استان و شهرستان درمیان شاهد رونق نسبی در بخش کشاورزی و دامپروی بودیم.

 

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری در استان و شهرستان ها را از متوسط ملی پایین تر اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری در شهرستان درمیان بر اساس برآورد انجام شده حدود ۷ درصد است که هم سطح متوسط استان می باشد.

 

وی نرخ روستا نشینی را ۷۲ درصد اعلام کرد و یکی از حوزه های فعالیتی را تأمین اشتغال روستایی بیان کرد و در زمینه پرداخت تسهیلات، رفع موانع از حیث پر شدن سقف پرداخت ها، ضرورت انعطاف پذیری، افزایش سقف تسهیلات و ... را قول مساعد داد.

 

وی در خصوص کارخانه قند قهستان گفت: با توجه به ورود سرمایه گذاران محلی و کشت گسترده چغندر قند در قاینات امید است این کارخانه برای تأمین مواد اولیه با مشکل مواجه نشود و چنانچه مشکلی باشد دریغ نمی کنیم.

 

وی در خصوص مشکل بازارچه هم با بیان اینکه این مشکل به وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی برنمی گردد، با توجه به این مهم که مرز قابلیت ایجاد اشتغال را دارد، قول پیگیری داد.

 

 

 

کد خبر 1019448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha