لزوم توجه به گردشگری روستایی در مرودشت

مردانی گفت: گردشگری روستایی از ظرفیت های گردشگری مرودشت است که در کنار مجموعه جهانی تخت جمشید باید با توانمندسازی جوامع محلی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «بهمن مردانی»، امروز (دوشنبه 6 بهمن) در نشست تخصصی مسئولان و مدیران دولتی و تاسیسات صنعت گردشگری در تالار تشریفات مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: توسعه صنعت گردشگری در مرودشت به برنامه جامع و مدون کوتاه مدت و بلند مدت با پشتوانه مطالعاتی دقیق منطقه ای نیاز دارد.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرودشت ادامه داد: مرودشت در کنار جاذبه های گردشگری جهانی خود دارای ظرفیت های عدیده دیگری در حوزه گردشگری نیز هست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: گردشگری روستایی از نمونه این ظرفیت هاست که باید با توانمندسازی جوامع محلی مورد توجه ویژه قرار بگیرد و برخورداری از برنامه های ویژه آموزشی مخصوص به مرودشت از برخوردهای سلیقه ای نامشخص و پراکنده جلوگیری می کند.

«محسن عامری» نیز در این جلسه گفت: شعار امسال سازمان جهانی گردشگری، «گردشگری و توسعه روستایی» است که نشان می دهد روستاها تا چه اندازه دارای ظرفیت های گردشگری هستند.

مدرس دانشگاه در رشته مدیریت گردشگری و هتلداری افزود: توجه به گردشگری روستایی موجب توزیع عادلانه درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری میان تمامی دهک های اجتماعی می شود.

وی اضافه کرد: روستاها و جوامع محلی مرودشت باید از همجواری با مجموعه جهانی تخت جمشید و مجموعه نقش رستم بهره لازم را داشته باشند.

عامری تصریح کرد: فعال کردن مرکز پذیرش گردشگر در تخت جمشید اقدام موثری است که می تواند کیفیت بازدید های گردشگران را افزایش دهد.

وی با اشاره به نتایج مطلوب همکاری مدیران و کارکنان پایگاه پژوهشی میراث جهانی تخت جمشید و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت گفت: فعال سازی مرکز پذیرش گردشگران در تخت جمشید با حضور افراد آموزش دیده می تواند رشد گردشگری در مرودشت را به صورت مطلوب در پی داشته باشد.

کد خبر 1019457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha