۵۵۵  هزار و ۷۹۰ تن کالا از مازندران به ۳۴کشور صادر شد

یوسفی منش حجم انواع کالاهای صادراتی از گمرکات مازندران را بالغ بر۵۵۵ هزار و ۷۹۰ تن اعلام کرد و گفت: ارزش کالاهای صادرشده طی ۱۰ماه بیش از ۱۴۷ میلیون و ۵۵۱ هزار دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علی یوسفی منش» امروز(۶بهمن) ضمن تبریک ۲۶ژانویه روز جهانی گمرک و تقدیر از دست اندرکاران وفعالان در عرصه تجارت خارجی و کارکنان سختکوش وپر تلاش گمرک  به خبرنگاران گفت: ارزش تجارت خارجی  گمرکات مازندران طی ۱۰ماهه سال جاری از ۸۸۶ میلیون و ۲۱۵هزار دلار گذشت.

 

ناظر گمرکات مازندران حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی، کیوی و... از گمرکات مازندران را  بالغ بر۵۵۵  هزار و ۷۹۰ تن اعلام و اظهار کرد: ارزش کالاهای صادرشده طی مدت یاد شده بیش از ۱۴۷ میلیون و ۵۵۱ هزار دلار بوده که از گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد ۳۴ کشور جهان نظیر عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، افغانستان، امارات، ترکمنستان، هند و... صادر شده است .

 

یوسفی منش با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر ،امیرآباد و فریدونکنار گفت: همچنین طی ۱۰ ماهه  سال ۹۹بیش از ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۷۳۸ میلیون و ۶۶۴هزار دلار از طریق گمرکات مازندران واردکشور شده است.


وی تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را ۲۸کشور اعلام کرد و افزود: عمده ترین این کشور ها روسیه،  امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، سوئیس، ترکمنستان، هلند و انگلستان بوده و کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران  شامل۲۳ قلم کالا نظیر  جو دامی، ذرت دامی ، چربی ها و روغن های حیوانی، دانه های روغنی ،گندم ، چوب و تخته  و...می باشند.


ناظر گمرکات مازندران یادآورشد: طی ۱۰ ماهه  سال جاری ترانزیت کالا از گمرکات مازندران ۳۵ هزار و ۴۹۹ تن به ارزش ۴۲ میلیون و ۸۹۶ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از نظر وزنی ۸۵ درصد و ارزشی بیش از ۱۰۰ درصد رشد را نشان می دهد .


وی درخصوص نوع کالاهای ترانزیت خارجی مبدا گفت: کالاهای ترانزیت شده از سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار شامل کانتینرخالی، سیگار ، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، موادشیمیایی، تخته نراد و... می باشند که به امارات، عراق،پاکستان و مقصدمناطق ویژه اقتصادی ایران ترانزیت شده اند

 

به گفته یوسفی منش درآمد کسب شده توسط گمرکات مازندران را  از تجارت خارجی طی ۱۰ماهه سال ۹۹ با احتساب درآمد حاصل از ضمانت نامه  از ۲۴۶۲ میلیارد و ۷۳۲میلیون ریال بوده است.
 

کد خبر 1019474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha