آرزوی بر دل مانده شهید مدافع حرم

مادر اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی گفت: پسرم به دنبال فرصتی بود تا ما را با خود به زیارت امام حسین (ع) ببرد اما خودش تنهایی به دیدار معشوقش شتافت.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم-امروز سیزدهم جمادی الثانی است روزی که به پاس بزرگداشت مقام حضرت ام البنین(س)، مادر دلاورمرد و سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) در تقویم ایران اسلامی به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

 

امروز زمان مناسبی است تا از مادرانی قدردانی کنیم که به فرمان ولی فقیه زمان خود لبیک گفتند و فرزندانشان را راهی جبهه مبارزه حق با باطل کردند و نگذاشتند پرچم انقلاب اسلامی چه در دوران دفاع مقدس و چه در زمان مبارزه با داعش به روی زمین بیافتد.

 

اگر این شیرزنان نبودند و فرزندان دلیری همچون شهیدان سلیمانی، حججی، همت و کاظمی و دیگر شهدای عزیز را تربیت نمی کردند و به میدان مبارزه با باطل نمی فرستادند خدا می داند که چه بلایی بر سر انقلاب اسلامی می آمد.

 

 

حضرت ام البنین(س) الگویی زیبا برای مادران شهدا

چه خوب است که سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) را به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گذاری کرده اند چرا که ایشان نیز در راه دفاع از امام حسین (ع) و اسلام، فرزندان خود را با رغبت و اشتیاق هر چه تمام تر به عنوان محافظان و حامیان برادر و امام خود راهی دشت کربلا کردند.

 

بدون تردید حضرت ام البنین(س) از زنان با فضیلت و عارف به حق اهل بیت علیهم السلام بودند و محبتی خالصانه به آن بزرگواران داشتند و خود را وقف دوستی با اهل بیت (علیهم السلام) کرده بودند.

 

این زن فداکار و ایثارگر، جوانی و نیروی خویش را با تمام وجود صرف تربیت و حفظ فرزندان مولای متقیان علی (علیه السلام) کرد و مانند مادری مهربان و دلسوز در خدمت آن ها بود و همه فرزندان امّ البنین(س) به شایسته ترین وجه تربیت شدند و در نهایت با کمال عشق و علاقه در راه اعتلای کلمه حق و در رکاب امام به حق، هستی خود را تقدیم کردند.

 

حضرت ام البنين(س) مادر حضرت ابوالفضل(ع) در مدينه بودند كه به ایشان خبر دادند در حادثه كربلا هر چهار پسرشان به شهادت رسیدند و در این مصیبت صبر کردند و به رضای خداوند متعال راضی بودند اما بیش از اینکه برای فرزندان خود عزاداری کنند داغدار غم از دست دادن امام حسین (ع) بودند که مظلومانه در حادثه کربلا به شهادت رسیدند.

 

مادران شهدا نیز همچون حضرت ام البنین(س) دسته گل های خود را در راه دفاع از اسلام و ولایت فقیه راهی جبهه کردند و با ظهور داعش دیدیم که فرزندان خود را به عنوان مدافعان حرم همچون حضرت ابوالفضل العباس(ع) برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) راهی سوریه کردند تا مبادا دست حرامی ها به حرم این بزرگواران برسد.

 

 

مرتضی عاشق فعالیت در سپاه پاسداران بود

شهید ستوان یکم «مرتضی بصیری پور» اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی است که در راستای دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) با دعای مادر بزرگوارش راهی سوریه شد. او رفت تا ثابت کند که اهل بیت(ع) تنها نیستند و هنوز جوانانی هستند که از زندگی پر زرق و برق دنیوی خود بگذرند و با درس گرفتن از حماسه کربلا جان خود را فدای بهترین مخلوقات کنند.

 

روز تکریم مادران شهدا بهانه ای شد تا به سراغ مادر بزرگوار شهید «مرتضی بصیری پور» اولین مدافع حرم خراسان جنوبی برویم. پا در خانه ای گذاشتیم که بوی سادگی داشت و از تجملات و زرق و برق دنیوی در آن خبری نبود و به هر گوشه از خانه که نگاه می کردیم تصویری از شهید عزیز چشممان را مزین می کرد.

 

«زهرا محمودی» مادر اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی در گفتگوی صمیمانه با خبرنگار شبستان می گوید که 6 فرزند داشته است و مرتضی اولین فرزندش بوده که در سال 1365 به دنیا آمد و چراغ خانه مان را بیش از گذشته روشن کرد.

 

وی در حالی که دلتنگ فرزند شهیدش است، بیان می کند: مرتضی بسیار کودک بازیگوشی بود و در همه عرصه های فرهنگی، ورزشی و مذهبی و قرآنی فعالیت می کرد و آرام و قرار نداشت و در مسجد از هر کمکی برای تبلیغ دین دریغ نمی کرد.

 

مادر شهید بصیری پور در حالی که بغض در صدا دارد، می گوید که مرتضی وقتی به سن تکلیف رسید برای اولین بار برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام کرد و بسیار خوشحال و ذوق زده شده بود که می خواهد در این مراسم معنوی شرکت کند.

 

محمودی در خصوص استخدام مرتضی در سپاه پاسداران بیان می کند: مرتضی عاشق این بود که به استخدام سپاه پاسداران دربیاید و با جان و عشق به دفاع از اسلام و ولایت فقیه در این موقعیت بپردازد و ما هم از خوشحالی او خوشحال بودیم و هنگامی که وارد این عرصه شد او را به خداوند متعال سپردیم.

 

وی به نحوه ازدواج فرزند شهیدش اشاره می کند و می گوید: در انتخاب همسر بسیار سخت گیر بود و به دنبال فردی مذهبی و مقید به اعتقادات اسلامی بود و عروسی خود را در عین سادگی برگزار کرد.

 

بخشنده بودن و عشق به ولی فقیه؛ مهم ترین ویژگی شهید بصیری پور

مادر شهید بصیری پور در حالی که اشک از گونه هایش سرازیر شده است با اشاره به بارزترین خصوصیت اخلاقی مرتضی عزیزش می گوید: بسیار بخشنده بود و دست هر نیازمندی را می گرفت و از هیچ کمکی برای یاری کردن فقرا و نیازمندان دست نمی کشید و همواره در این زمینه پای کار بود.

 

وی در ادامه بیان می کند: عاشق مقام معظم رهبری بود همواره تاکید می کرد که حرف ولی فقیه را گوش کنید و نگذارید روی زمین بماند.

 

محمودی با بیان اینکه در تربیت فرزندانم از آموزه های اهل بیت(علیهم السلام) بهره گرفتم، می افزاید: سعی کردم که فرزندانم را طوری تربیت کنم که در مسیر اهل بیت (علیهم السلام) گام بردارند و مرتضی نیز عاشق اهل بیت (علیهم السلام) بود و در تمامی مراسمات مذهبی حضور فعالی می داشت.

 

 

پایگاه هوایی تیفور سوریه محل پرواز ابدی مرتضی بود

مادر این شهید عزیز با اشاره به اینکه مرتضی بسیار پیگیر بود که به عنوان مدافع حرم به سوریه اعزام شود، می افزاید: تنها یک مرتبه به سوریه اعزام شد که همان یک دفعه پرواز ابدیش را رقم زد و در پایگاه هوایی تیفور سوریه به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت. مرتضی هیچ وقت به کربلای معلی نرفته بود و به دنبال یک فرصت بود تا ما را با خود به زیارت امام حسین(علیه السلام) ببرد اما قسمتش نشد و خود به دیدار امام حسین(علیه السلام) شتافت.

 

محمودی در خصوص چگونگی آگاه شدن از شهادت مرتضی می گوید: صبح روز شهادتش منتظر تماسش بودیم. چون هر روز احوالمان را می پرسید اما زنگ نزد و صبح ساعت 6 اخبار تصاویری از بمباران شدن پایگاه هوایی تیفور سوریه پخش کرد اما ما فکر نمی کردیم که مرتضی هم در آن جا حضور داشته است.

 

مادر شهید بصیری پور با بغضی که در گلو دارد ادامه می دهد: هنگامی که دیدیم مرتضی تماس نمی گیرد دل آشوب شدم و دست به دعا شدم تا این که ساعت 12 برادر کوچکش تماس گرفت که با یکی از همکاران به خانه می آییم و آن موقع بود که خبر شهادتش را به ما رساندند.

 

وی بیان می کند: آخرین باری که مرتضی را دیدیم در فرودگاه بیرجند بود و فکر هم نمی کردیم که این آخرین دیدار باشد.

 

محمودی در ادامه می گوید که وقتی خبر شهادتش را شنیدم از یک طرف خوشحال و از طرف دیگر ناراحت بودم که دیگر نمی توانم بغلش کنم و هر وقت دلتنگش می شوم در گوشه ای می نشینم و با او درد و دل می کنم.

 

مادر شهید بصیری پور اظهار می کند: در روزهای اول شهادت مرتضی که بسیار نارحت بودم خوابش را بسیار می دیدم و همیشه می گفت مادر نگران نباش حال من اینجا خوب است.

 

تاکید شهید بصیری پور به احترام به والدین در وصیت نامه اش

وی در خصوص وصیت نامه فرزند شهیدش مرتضی می گوید: در وصیت نامه اش بر روی احترام به والدین و دفاع از ولایت فقیه تاکید کرده است. همواره روی این دو موضوع حساس بوده است و به فرزندش طاها نیز سفارش کرده است که نگذارد مادرش لحظه ای از او دلخور شود و باید احترامش را نگه دارد.

 

گفتنی است؛ ستوان یکم پاسدار شهید «مرتضی بصیری پور» 20 فروردین ماه ۹۷ زمانی که برای اولین بار برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفته بود در محل پایگاه تیفور سوریه بر اثر اصابت موشک به این پایگاه به شهادت رسید و اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی شد.

 

سخن آخر؛

بعد از اینکه با مادر شهید بزرگوار بصیری پور گفتگو کردم با خود گفتم چه قدر شهیدان روح بلندی دارند و به قول حاج قاسم سلیمانی تا زندگی ات بوی شهیدان را نگیرد قطعا به شهادت دست نخواهی یافت و شهید بصیری پور نیز یکی از همین افرادی بود که به قول سردار دل ها زندگی اش بوی شهادت گرفته بود و در اولین و آخرین حضورش در سوریه به دیدار معشوق شتافت.

 

درست است که شهیدان زنده اند و هرگز نمی میرند و به قول شهید آوینی این ما هستیم که مرده ایم و ای کاش ذره ای از زحمات و خون شهیدان را جبران می کردیم و با خود یادآور می شدیم که اگر مدافعان حرم نبودند اکنون جان، مال و ناموسمان در چنگ غول های وحشی داعش اسیر بودند.

 

 

 

کد خبر 1019478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha