ضرورت اجرای پروژه های آب‌ شیرین ‌کن در مناطق مختلف استان بوشهر

گراوند گفت: با توجه به کمبود میزان بارش در سال جاری از هم ‌اکنون باید به فکر تأمین آب استان برای تابستان سال آینده بود و در همین راستا باید پروژه‌های مربوط به آب‌ شیرین ‌کن در مناطق مختلف استان با جدیت هر چه تمام‌ تر پیگیری شود.

به گزارش  خبرگزاریشبستان از بوشهر، «عبدالکریم گراوند» صبح دوشنبه (6بهمن) در نشست شورای آب استان بوشهر با بیان اینکه اجرای آزمایشی پروژه نشت‌ یابی در استان فرصتی برای کاهش هدر رفت آب و پایداری هر چه بیشتر آب آشامیدنی مشترکان است، تصریح کرد: طرح نشت یابی آب در شهرهای بوشهر و کنگان به عنوان شهرهای برخوردار از آب ‌شیرین ‌کن اجرایی می‌شود و اجرا آن در محله‌های جنوبی بوشهر تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی به دنبال داشته است.

 

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه نشت‌یابی شبکه توزیع آب این استان در بوشهر و کنگان اختصاص یافت است اضافه کرد:  در صورت موفقیت‌آمیز بودن، این طرح در سایر استان‌های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه با توجه به کمبود میزان بارش در سال جاری از هم ‌اکنون باید به فکر تأمین آب استان برای تابستان سال آینده بود، تضریح کرد: در همین راستا باید پروژه‌های مربوط به آب‌ شیرین ‌کن در مناطق مختلف استان با جدیت هر چه تمام‌ تر پیگیری شود.

 

گراوند ضمن تاکید بر ضرورت مبارزه با انشعاب‌های غیرمجاز آب در استان بوشهر اظهار داشت: قطع انشعاب‌های غیرمجاز آب منجر به پایداری آب آشامیدنی می‌شود بر همین اساس مبارزه با این انشعاب‌ها از اولویت‌های استان بوشهر است.

 

استاندار بوشهر در پایان این نشست خاطرنشان کرد: نوسازی و بازسازی شبکه توزیع آب استان بوشهر در شهرها ۲۰۰ و در روستاها ۷۱۳ کیلومتر دستاوردی ارزشمند برای حوزه آب استان بوشهر در دولت تدبیر و امید است.

 

کد خبر 1019492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha