توسعه مراکز افق در جوار بقاع متبرکه به اشاعه فرهنگ وقف کمک می کند / افتتاح مرکز افق امامزاده ۹ تن (ع) گرگان

​حجت الاسلام سلیمانی فردگفت: توسعه مراکز افق به عنوان مراکز فرهنگی و قرآنی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه به اشاعه فرهنگ وقف کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» شامگاه امروز (دوشنبه 6 بهمن) در آیین افتتاحیه مرکز افق  به همراه آغاز عملیات اجرایی فاز سوم عمرانی امامزادگان 9 تن (علیه السلام) گرگان اظهار کرد: دو هزار و 900 مسجد و 123 بقعه متبرکه در استان گلستان وجود دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بابیان اینکه امامزادگان و اماکن متبرکه نگینی در استان گلستان هستند، افزود: در طول چهل و دو سال گذشته 33 درصد از مساجد، تکایا و رقبات بنیان نهاده شده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد تاکید کرد: یک هزار و 309 مسجد، تکیه، حسینیه، زینبیه، فاطمیه و غیره به همراه رقبات آن در طول چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی وقف شده است.

 

وی یادآور شد: پنج هزار و 600 موقوفه ثبت شده در سامانه اوقاف و امور خیریه در استان گلستان شامل 71 هزار رقبه وجود دارد که از این میزان 78 درصد آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بابیان اینکه در روستای زلزله زده قورچای رامیان فردی زمینی را برای ساخت خانه عالم در روزهای گذشته وقف کرد، بیان کرد: مردم در کنار حاکمیت با وقف گام های اساسی برای خدمت به مردم و جامعه بر می دارند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد متذکر شد: توسعه مراکز افق به عنوان مراکز فرهنگی و قرآنی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه بسیار ارزشمند است و به اشاعه فرهنگ وقف کمک می کند.

 

وی گفت: در روز آینده بیش از هشت نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با همت خیران نیک اندیش و واقفان آزاد می شوند و به آغوش خانواده ها بر می گردند و بخش عمده این اقدام شایسته براساس تلاش عزیزانی در مرکز افق امامزاده عبدالله (علیه السلام) گرگان شکل گرفته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: در عرصه حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل و ازدواج و دیگر حوزه ها نیز مجموعه خیران پرتلاش بودند و اقدامات خوبی در سطح استان گلستان انجام شده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: برای توسعه سخت افزاری و توسعه فعالیت های نرم افزاری بقاع متبرکه در سطح استان گلستان باید اقدام کنیم.

کد خبر 1019517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha