بقاع متبرکه مهد قرآن و عترت هستند/ توزیع ۳۹۶ میلیارد تومان بسته معیشتی و بهداشتی در اپیدمی کرونا

معممی گفت: امامزادگان بستری هستند که بتوانیم خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم ارائه کنیم و لذا بقاع متبرکه مهد قرآن و عترت به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، «رضا معممی مقدم » شامگاه امروز (دوشنبه 6 بهمن) در آیین افتتاحیه مرکز افق  به همراه آغاز عملیات اجرایی فاز سوم عمرانی امامزادگان 9 تن (علیه السلام) گرگان اظهار کرد: بقاع متبرکه باید مشکل گشای مسائل مردم باشند.

 

مدیر کل اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: توسعه کمی و کیفی امامزادگان یک امر ضروری و مهم است اما این توسعه هدف نیست بلکه وسیله ای برای جوهر خدمات اجتماعی و دینی است.

 

معممی مقدم بیان کرد: امامزادگان بستری هستند که بتوانیم خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم ارائه کنیم و لذا بقاع متبرکه مهد قرآن و عترت به شمار می روند.

 

وی یادآور شد: ما باید از بزرگان اسلام الگو بگیریم حضرت فاطمه (سلام الله علیها) خود یک کنشگر اجتماعی بود و در مباحث سیاسی، نظامی، اقتصادی، دینی و خیریه حرف نخست را می زد و این بانوی بزرگ اسلام «خیرکثیر» بود.

 

مدیر کل اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه به تقویت فرهنگ زیارت تاکید کرد و افزود: فرهنگ زیارت فرهنگ انسان سازی است و باید افرادی که به بقاع متبرکه حضور پیدا می کنند باید بتوانیم از زیارت هنجارمند، قانونمند و اخلاق مدار شود.

 

معممی مقدم تاکید کرد: در کشور هشت هزار امامزاده،  197 هزار موقوفه و یک میلیون 300 هزار رقبه وجود دارد که این ظرفیت بزرگی در کشور به شمار می رود و باید از آن بهره برداری کنیم.

 

وی به اقدامات اوقاف و امور خیریه در اپیدمی کرونا اشاره کرد و گفت: اوقاف با تلاش هیئت امنای موقوفات 396 میلیارد تومان بسته معیشتی و بهداشتی در طول 10 ماهه گذشته بین اقشار نیازمند و آسیب دیده توزیع کرده است.

 

مدیر کل اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در این راستا  یک میلیون و 301 هزار  سبد معیشتی و دو میلیون و 361 هزار اقلام بهداشتی در طول این مدت توزیع شده است.

 

معممی مقدم به خرید دستگاه تنفسی، گان، پتو و ویلچر برای بیماران اشاره کرد و ابراز داشت: منابع سازمان اوقاف و امور خیریه در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گرفته است تا بتوانیم از این طریق بخشی از مشکلات اجتماعی را کاهش دهیم.

 

وی به تولید موتورسیکلت های برقی و تولید بذر با حمایت اوقاف و امور خیریه در کشور اشاره کرد و متذکر شد: سازمان اوقاف و امور خیریه حامی کارآفرینان برای رفع محرومیت و ایجاد اشتغال است.

 

کد خبر 1019524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha