مساجد پیش‌قراول فعالیت‌های مختلف در کشور هستند

حجت‌الاسلام همت‌پور مساجد را پیش‌قراول فعالیت‌های مختلف در کشور دانست و گفت: یکی از فعالیت‌های اصلی کانون‌های مساجد توجه به مقوله هنر همچون تئاتر و سرودهای انقلابی، ولایی و مسجدی است که اتفاقات خوبی در این زمینه طی سال‌های گذشته صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» امروز (دوشنبه 6 بهمن) در دیدار با مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگی و هنری اظهار کرد: در حال حاضر 26 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد بیش از 2 هزار کانون توسط بانوان اداره می‌شود و نقش بانوان در زمینه کانون‌های فرهنگی هنری بسیار ویژه است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان افزود: در خوزستان یک ‌هزار و 100 کانون فعالیت دارد که از این تعداد یک‌هزار و 43 کانون زیر پوشش ستاد استانی و مابقی نیز تحت پوشش ستاد کانون‌های مساجد منطقه آزاد اروند است.

 

وی تعداد کانون‌های فرهنگی هنری روستایی را 465 باب دانست که در اقصی نقاط استان در حال فعالیت هستند و اضافه کرد: همچنین 450 کتابخانه در مساجد به صورت باز و مخزن‌دار فعالیت می‌کنند که توسط کانون‌های مساجد اداره می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور خاطر نشان کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی کانون‌های مساجد توجه به مقوله هنر همچون تئاتر و سرودهای انقلابی، ولایی و مسجدی است که اتفاقات خوبی در این زمینه طی سال‌های گذشته صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد همچنین در بحث فرقه‌های ذاله، یمانیت، وهابیت و مباحث دراویش و صوفیه پیش‌قدم هستند عنوان کرد: فعالیت‌های انقلابی از مساجد آغاز شد و امروز نیز می‌بینیم که مساجد همچنان پیش‌قراول و فعال در فعالیت‌های مختلف هستند.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خوزستان با اشاره به اینکه اساسنامه کانون‌های مساجد 2 سال پیش توسط رئیس‌جمهور امضا شد و این نهاد صاحب تشکیلاتی مستقل و کامل و شناسه ملی شد و هویت پیدا کرد ادامه داد: پس از تایید اساسنامه، در هر استان شورای هماهنگی کانون‌های مساجد با حضور مسئولان فرهنگی جهت بررسی و رفع مشکلات کانون‌ها تشکیل شد.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های کانون‌های مساجد از دو منبع خبری خبرگزاری شبستان و پایگاه اطلاع‌رسانی فهما انعکاس داده می‌شود تصریح کرد: همچنین فعالیت کانون‌های مساجد توسط مدیران کانون در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری می‌شود و کانون‌ها بر اساس فعالیت‌هایی که ارائه می‌دهند سرانه دریافت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور با بیان اینکه ما می‌توانیم از ظرفیت استانی همه ارگان‌ها و خیرین جهت کمک به فعالیت‌های کانون‌ها و تجهیز آنها استفاده کنیم گفت: مطالبی که در بحث کرونا پیش آمد باعث شد رویکرد مساجد تغییر کند و اجتماعات محدود شود اما کار مساجد محدود نشد و با رویکرد جدید در حال فعالیت هستند.

 

وی از جمله اقدامات کانون‌های مساجد در ایام کرونا را بحث تولید ماسک، ضدعفونی معابر و بسته‌های معیشتی و حتی ورود به بیمارستان‌ها و تقدیر از کادر درمان عنوان کرد و یاد آور شد: همچنین با ارتباطی که کانون‌های مساجد با برنامه سمت خدا دارند تاکنون قریب به 6 تن گوشت گرم گوسفندی با اولویت مناطق محروم و حاشیه میان نیازمندان استان توزیع شده است.

 

کد خبر 1019525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha