ترس ساواک از یک برگه کاغذ به اندازه ترسشان از اسلحه/ یافتن اعلامیه ۵ سال محکومیت داشت

یک مبارز انقلابی گفت: ساواک برای هر اعلامیه‌ای که پخش می‌شد حساس بود چرا که اعلامیه مقدمه ورود مبارزین به افکار مردم جهت حضور در صحنه حضور بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بازرگانی از مبارزان انقلابی در برنامه فجر آفرینان رادیو انقلاب گفت: ساواک برای هر اعلامیه‌ای که پخش می‌شد حساس بود چرا که اعلامیه مقدمه ورود مبارزین به افکار مردم جهت حضور در صحنه حضور بود و چنانچه اعلامیه به دست مردم می‌رسید خطر بزرگی برای ساواک و رژیم پهلوی محسوب می‌شد.

وی افزود: اهمیت فعالیت خود در زمینه پخش اعلامیه را زمان دستگیری متوجه شدم و ساواک به منزل ما یورش آورد زمانی که من دانش آموز مدرسه دارالفنون بودم و زمان بازگشت به منزل دیدم تعداد زیادی از نیروهای ساواک در منزل ما به دنبال اسلحه، نارنجک و سلاح هستند غافل از اینکه ما به جای همه این موارد در حال تکثیر و پخش اعلامیه بودیم.

این مبارز انقلابی بیان کرد: پس از دستگیری به کمیته مشترک ضد خرابکاری منتقل شدم.، از ابتدای بازجویی به دنبال مطلع شدن از محل اسلحه و نارنجک بودند.

بازرگانی اشاره کرد: به دلیل محدود بودن وسایل ارتباطی و اطلاع‌رسانی تمام فعالیت‌ها از طریق اعلامیه و نوارهای صوتی بود و یافتن یک اعلامیه برابر با ۵ سال محکومیت بود.

رادیو انقلاب صدای گفتمان انقلاب اسلامی در ایام چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از اول لغایت پایان بهمن‌ماه بر روی موج FM ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز قابل دریافت است.

کد خبر 1019619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha