تشکیل گروه‌های خودجوش از بین افراد محله می‌تواند یاریگر مؤثری در پیشگیری از اعتیاد باشد

کرمی گفت: تشکیل گروه‌های خودجوش از بین افراد محله می‌تواند یاریگر مؤثری در پیشگیری از اعتیاد باشد و گسترش و توسعه فعالیت دفاتر تسهیلگری در راستای پیشگیری از اعتیاد، درمان و حمایت از معتادان نقش بسزایی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان کرمی» امروز (سه شنبه ۷ بهمن) در جمع مسئولین دفاتر تسهیلگری شیراز با اشاره به اینکه تشکیل گروه‌های خودجوش از بین افراد محله می‌تواند یاریگر مؤثری در پیشگیری از اعتیاد باشد و گسترش و توسعه فعالیت دفاتر تسهیلگری در راستای پیشگیری از اعتیاد، درمان و حمایت از معتادان نقش بسزایی خواهند داشت، گفت: اعتیاد زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی است و تهدیدی برای عموم افراد جامعه خواهد بود.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: پیشگیری از سوءمصرف مواد نیازمند مشارکت جدی مردم و بخش‌های دولتی و غیردولتی است.

وی، نقش دفاتر تسهیلگری و استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد را در پیشگیری از اعتیاد مؤثر دانست و گفت: نگاه دلسوزانه سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است و باید از ظرفیت این تشکل‌های مردمی به‌طور هدفمند و سازمان‌دهی شده در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر کاهش معضل اعتیاد و همچنین اجرای طرح‌های حمایتی برای بهبودیافتگان استفاده کرد.

کرمی اظهار کرد: دفاتر تسهیلگری با اقداماتی همچون شناسایی خانواده‌های در معرض اعتیاد و خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد و سایر اقدامات آموزشی و فرهنگی و درمانی در جهت پیشگیری، درمان و حمایت از آنان نقش بسزایی خواهند داشت و لازم است این اقدامات گسترش و توسعه یابد.

وی، آگاه‌سازی نوجوانان، جوانان، والدین و افراد کلیدی محله و منطقه را در خصوص پیشگیری از اعتیاد مهم برشمرد و افزود: بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی آحاد جامعه در خصوص انواع مواد و خطرات مصرف و تشکیل گروه‌های خودجوش از بین افراد محله می‌تواند کمک و یاریگر مثبت و مؤثری در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: بدون مشارکت مردم و حضور فعال آن‌ها در امر پیشگیری از اعتیاد و مسئولیت‌پذیری در این خصوص نمی‌توان معضل اعتیاد را حل کرد.

خاطر نشان می شود، در ابتدای این جلسه مسئولین دفاتر تسهیلگری ضمن ارائه گزارش عملکرد به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود پیرامون مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های ناشی از آن پرداختند.

کد خبر 1019625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha