تشدید مقابله با قاچاق چوب و محصولات جنگلی در استان ایلام

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از طرح تشدید مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی و فرآورده‌های جنگلی در سطح شهرستان های استان خبر داد.

«علیرضا یگلری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اشاره به گشت های مستمر و شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در مناطق مختلف استان، اظهار کرد: با همکاری مقامات قضایی و دستور دادستان استان برای مقابله با قاچاقچیان محصولات جنگلی به ویژه چوب آلات،بامشارکت نیروهای انتظامی، پلیس راه و ایست و بازرسی های انتظامی خودروها درمحورهای مواصلاتی استان مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی ایلام تصریح کرد: با بازرسی از خودروهای حامل چوب و همکاری پلیس های راه در مبادی ورودی و خروجی شهرها برنامه مناسبی برای پیشگیری از وقوع جرم و حمل کالای قاچاق صورت میگیرد،و این همکاری کما کان ادامه خواهد داشت.

 

 وی گفت: به موجب ماده ۴۸قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، حمل هرنوع چوب، ذغال و هیزم در تمام نقاط کشور بدون اخذ پروانه حمل از این اداره ممنوع می باشد و در صورت ارتکاب متخلف مجازات خواهد شد و همچنین راننده ای که با وسیله نقلیه خود چوب های بدون پروانه را حمل کند، معاون جرم محسوب و علاوه بر مجازات مقرر از ۲ ماه تا یکسال از حق رانندگی محروم می شود.

 

بیگلری تصریح کرد: تلاش برای حفظ و حراست از منابع طبیعی از وظایف مهمی است که برعهده داریم و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

 

وی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی با شماره تماس رایگان ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارشات مردمی در خصوص تخریب و تصرف عرصه های منابع ،قطع درختان و قاچاق چوب و...است.

کد خبر 1019654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha