ارتقا بصیرت و افق فکری اقشار جامعه موجب افزایش وحدت و همگرایی است

حجت الاسلام عبادی زاده گفت: برای حفظ وحدت باید افق فکری اقشار مختلف جامعه را افزایش داد و مراقب بصیرت همان امری که رهبر انقلاب همواره بر آن تاکید می کنند، باشیم.

حجت الاسلام «محمد عبادی زاده» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در ایجاد وحدت و همگرایی در جامعه اسلامی گفت: برای تقویت همگرایی در جامعه اسلامی ضرورت دارد که نقطه پیوند و اتصال مردم با رهبری روز به روز محکم تر شود و مردم بدانند اگر امروز قدرت، اقتدار و جایگاهی در معادلات بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران عنوان می شود به برکت تعالیم حیات بخش و نورانی اسلام است  و ولایت فقیه مرکز ثقل این تعالیم نورانی اسلام قرار دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: در تعالیم معصومین نیز تاکید شده است که اگر امر به معروف و نهی از منکر و تمام فرائض اجرا شود، این امر توسط قوه مجریه اعمال می شود که در مرکز آن رهبر انقلاب قرار دارد که نقش اجرایی برای تعالیم نورانی اسلام را ایفا می کند.

 

امام جمعه بندرعباس خاطر نشان کرد: برای حفظ این امر باید مراقب بصیرت همان امری که رهبر انقلاب همواره بر آن تاکید می کنند، باشیم. امروز هر قدر میزان آگاهی جامعه بالاتر رود و آگاه و عالم به زمانه باشد و جامعه بتواند توطئه های دشمنان را بیشتر از گذشته رصد کند و دوست از دشمن، جبهه حق از باطل را تشخیص دهد، این امر کمک می کند تا رهبر انقلاب در ایفای نقش مدیریت و رهبری خود در جامعه اسلامی بیشتر نمایان شده و بدون موانع بحران های عصر حاضر را مدیریت کند.

 

وی تصریح کرد: هر قدر جامعه نسبت به مسایل خود ناآگاه تر باشد به طور طبیعی شاهد مشکلات بیشتری خواهیم بود. یکی از راه ها برای حفظ وحدت این است که بتوانیم به درستی و در زمان مقتضی توطئه ها را تشخیص دهیم. ما امروز رصدخانه ای را در اختیار داریم که می تواند مسایل جهانی را رصد کند و توطئه های دشمنان را به خوبی به جامعه منتقل می کند تا جامعه بتواند راه خود را پیدا کند و این امر توسط مقام معظم رهبری انجام می شود، امام مسلمین رصدخانه انقلاب است.

 

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: برای حفظ وحدت باید افق فکری اقشار مختلف جامعه را افزایش داد و تبعیت از فرامین رهبر انقلاب را در دستور کار قرار داد. توطئه های دشمنان را رصد و بشناسیم و از همه مهم تر به مسئولیت اجتماعی خود در قبال انقلاب اسلامی بیشتر از گذشته آگاه بوده و تکالیف خود را بدانیم و تمام شهروندان ایران اسلامی با هر فکر و سلیقه، قومیت و مذهب باید در کنار یکدیگر باشند و این همگرایی می تواند دشمن را از تمام حوزه ها و توطئه هایی که برای آن برنامه ریزی کرده است، عقب ببرد.

کد خبر 1019661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha