نسل چهار و پنج انقلاب اسناد انقلاب اسلامی را از منبع دقیق مطالعه کنند

کارشناس رسانه های معاند گفت: نسل چهار و پنج انقلاب باید اسناد انقلاب اسلامی را از منبع دقیق و قابل اعتماد پیدا و مطالعه کنند‌.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علیرضا داودی کارشناس رسانه های معاند و تحلیلگر مسائل راهبردی در برنامه خیابان انقلاب رادیو انقلاب گفت: نکته ای را درباره نسل چهار و پنج انقلاب داریم و آنهم اینکه شاید خیلی از این افراد انقلاب را ندیدند اما وقتی با آنها صحبت می کنیم درکشان از افرادی که انقلاب را دیدند بیشتر است و این در جایی تجلی پیدا می کند که سوالی می پرسند.

وی ادامه داد: این نسل موضوعات را تحریف نمی کند اما در مقابل تحریف ها مقاومت می کند اما اگر به این سوالات پاسخ داده نشود ذهن می تواند مسیر دیگری پیدا کند. ذهن پرسشگر این نسل منبعث بر جمیع اطلاعاتی است که به او داده شده است و اجازه دهید جاهایی که نقصان در دریافت برخی واقعیت ها وجود دارد را گردن اینها نیندازیم و این را منتسب به نسل یک تا سه بدانیم.

داودی گفت: نقص تلاش نکردن بیشتر برای دریافت حقایق معتبرتر را به عهده نسل چهار و پنج بدانیم. این نسل قدرت تشخیص دارد کافی است شما دو طرف معادله را دقیق به او نشان دهید.

کارشناس مسائل رسانه های معاند افزود: این نسل فرق رضا خان و رضا جان را خوب می دانند. خیلی افرادی که خودشان به رغم سن و تحصیلات بالایی که دارند مرز بین تشخیص رضا خان و رضا جان را متوجه نمی شوند. مشکل فهم ایدئولوژیکی دارند نسبت به تاریخی که به آنها گذشته است.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که نسل چهار و پنج باید به آن اهتمام بیشتری داشته باشند این است که اسناد انقلاب اسلامی را از منبع دقیق و قابل اعتماد پیدا کنند و مطالعه کنند‌ فضای مجازی طوری که امروز وجود دارد جایگاه دقیقی نیست که بگویم آنچه دریافت کردم صحیح است.

وی افزود: ما باید تکلیفمان را با این انقلاب مشخص کنیم. طرف رفته فرانسه و در کنار قهوه ای که می خورد دارد درباره کارکرد انقلابی که پنج روز هم تجربه اش نکرده نقد می کند و نظر می دهد و وقتی می پرسیم نظری که می دهید کجای این حال و هوا را می گیرد؟ می گوید جلوی بیان روایت ها را نگیرید. ما بین هزلیات و خزعبلات و روایت ها فرق قائلیم.

داودی همچنین افزود: در نسل چهار و پنج این خطای استراتژیک صورت می گیرد که همه موضوعات به نام روایت ها تمام می شود. روایت از آنچه بر این ملت و کشور گذشت. وقتی به بچه های این نسل دو سه مورد تاریخی می گوییم می گویند غیر ممکن است. اگر بتوانیم روایت ها را درست منتقل کنیم به بچه های این نسل نه با زبان لجبازی بلکه با زبان امام. زبان امام زبانی بود که نوزاد قنداق هم فهمید.

وی ادامه داد: آنچه نسل چهار و پنج باید بدانند این است که به سمت روایت هایی که اصالت دارند بروند.

کد خبر 1019680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha