برگزاری مراسم عزاداری وفات حضرت ام‌البنین(س) در حرم حضرت معصومه(س)

مراسم عزاداری رحلت حضرت ام‌البنین(س) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار و به‌صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم عزاداری رحلت حضرت ام‌البنین(س) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

 

این مراسم امشب (سه‌شنبه 7 بهمن) پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

 

قرار است در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی سخنرانی کرده  و حسن شالبافان مداحی کند.

 

همچنین فردا شب(چهارشنبه 8 بهمن ) مصادف با روز رحلت حضرت ام البنین(س) مراسم دیگری با سخنرانی حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رفیعی پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می شود و سید علی حسینی نژاد به مدیحه‌سرایی می‌پردازد.

 

مراسم دیگری نیز همزمان با روز چهارشنبه  بعد از نماز ظهر با مرثیه‌خوانی سید رضا تحویلدار برگزار خواهد شد. لازم به کر است مراسم عزاداری رحلت حضرت ام البنین(س) به‌صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

 

فاطمه بنت حِزام مشهور به اُمّ‌البَنین از همسران امام علی(ع) و مادر حضرت عباس بود. او همچنین مادر عبدالله، جعفر و عثمان است که هر چهار تن در روز عاشورا به شهادت رسیدند.

 

وی پس از واقعه عاشورا با استفاده از هنر مرثیه خوانی و نوحه سرایی، توانست ندای مظلومیت و حق طلبی حماسه آفرینان کربلا را به گوش نسل‌های آینده برساند و مردمان غفلت زده را بیدا سازد.

 


سرانجام، زندگی سراسر فضیلت، مهر، عاطفه و مبارزه حضرت امّ البنین علیهاالسلام، حدود ۱۰ سال بعد از حادثه کربلا به پایان رسید.


آن بانوی بزرگوار، در سال ۶۹ هجری قمری دارفانی را وداع گفت و در قبرستان بقیع در کنار عمه‌های پیامبر (صفیه و عاتکه) و ۴ امام معصوم علیهم السلام و دیگر چهره‌های درخشان شریعت محمدی صلی الله علیه و آله به خاک سپرده شد.

کد خبر 1019738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha