سازمان ملل : سوزاندن اجساد مسلمانان در سریلانکا نقض حقوق بشر است

سازمان ملل سیاست سوزاندن اجباری اجساد قربانی های مبتلا به کرونا از جمله اجساد قربانیان مسلمانان از سوی دولت سریلانکا را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «ای بی سی نیوز»، سازمان ملل سیاست سوزاندن اجباری اجساد قربانی های مبتلا به کرونا از جمله اجساد قربانیان مسلمانان از سوی دولت سریلانکا را محکوم کرد.

 

به گفته کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل این عمل می تواند باعث ایجاد تعصبات ، عدم تحمل و خشونت در سریلانکا شود.

 

در بیانیه منتشرشده در این زمینه آمده است: اقدام به سوزاندن اجساد به عنوان تنها گزینه برای از بین بردن اجساد تأیید شده یا مشکوک به داشتن کرونا به معنای نقض حقوق بشر است.

 

این در حالی است که تمام اجساد بیماران مشکوک و یا تایید شده به ابتلا به بیماری کرونا در سراسر سریلانکا طبق دستورالعمل های کرونایی در این این کشور که در مارس سال گذشته صادر شد ، سوزانده شده اند.

 

براساس آمار ارائه شده از سوی  دانشگاه «جان هاپکینز»  بیش از 280 نفر بر اثر مبتلا به کرونا در سریلانکار جان خود را از دست داده اند که بر اساس گزارش سازمان ملل تعداد زیادی از آنها را مسلمانان تشکیل می دهند.

 

دولت سریلانکا می گوید که تصمیم گیری در مورد اجباری کردن سوزاندن اجساد قربانی های مبتلا به کرونا بر اساس مشاوره های تخصصی از جمله توسط  کارشنسان اپیدمیولوژی کشور انجام شده است  که به گفته آنها دفن این اجساد می تواند آب آشامیدنی زمینی را آلوده کند.

 

این در حالی است که به گفته سازمان بهداشت جهانی هیچ مدرکی وجود ندارد که بتواند نشان دهد سوزاندن اجساد بیماران مبتلا به کرونا از شیوع این بیماری جلوگیری می کند.

کد خبر 1019741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha