راه‌اندازی اسکله مسافری تالاب در تقویت اقتصاد روستایی موثر است

سیدمحمدی گفت: راه‌اندازی اسکله مسافری در روستاهای حاشیه تالاب ضمن تقویت و توسعه تالاب گردی و راه آبی ارتباطی بین دو شهرستان صومعه سر و انزلی، اقتصاد روستایی را نیز تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدجلال سیدمحمدی» امروز(سه‌شنبه، 7بهمن) در جلسه کمیته برنامه‌ریزی که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: ایجاد راه ارتباطی آبی بین 2 شهرستان انزلی و صومعه‌سرا می‌تواند زمینه اشتغال جوانان را مهیا کند.

 

فرماندار صومعه‌سرا افزود: با ایجاد راه ارتباطی تالابی بین این 2 شهرستان معیشت مردم روستاهای سیاه درویشان، صوفیانده، خمسر، نرگستان، نوخاله، هندخاله، چمثقال و باقلاکش تامین و اقتصاد این مناطق متحول می‌شود.

 

وی با اشاره به ایجاد اسکله در حاشیه این روستاها گفت: اسکله سبب استفاده مسافران از تالاب  شده و به عنوان یک ظرفیت گردشگری اشتغال زیادی برای جوانان این مناطق نیز فراهم می‌شود.

 

سیدمحمدی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر لایروبی‌ رودخانه‌های محدوده این روستاها زمیه مطلوبی برای اجرای این راه ارتباطی فراهم کرده است تصریح کرد: لایروبی، تردد قایق‌ها و برقراری خط ارتباط آبی بین انزلی و روستاهای حاشیه تالاب صومعه‌سرا را آسان ترکرده است.

 

فرماندار صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: این اقدام موجب شده تا علاوه بر فراهم شدن این ظرفیت، پنج هزار خانوار حاشیه تالاب که در سالیان متمادی در برابر هرگونه سیلاب آسیب پذیر بودند، اکنون با امنیت وآرامش خاطر به زندگی خود ادامه دهند.

 

وی اظهار کرد: راه‌اندازی اسکله‌های مسافری در روستاهای حاشیه تالاب ضمن تقویت و توسعه تالاب گردی و راه آبی ارتباطی بین دو شهرستان اقتصاد روستایی را نیز تقویت می‌شود.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه اعتبارات شهرستان به 36 میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرده است افزود: اکنون در شهرستان صومعه‌سرا چند پروژه بزرگ ملی در حال اجرا است.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه اعتبارات بر اساس برنامه تدوین شده توزیع می‌شود گفت: توجه و تمرکز اعتباراتی که امسال در بخش‌های استانی، نفت و گاز و...در کمیته برنامه ریزی تدوین شده، در حوزه کشاورزی و راه روستایی است.

 

در ادامه این جلسه «کیوان نظری» نیز با بیان اینکه از ابتدای سال 1399 تعداد 158 پروژه در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شده است تصریح کرد: برای این تعداد پروژه، اعتباری بالغ بر 215 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، سه درصد نفت و گاز، راه روستایی و جزء 14 ردیف 550 هزار (موضوع اجرای قانون استفاده متوازن از امکانات کشور) پیش بینی شده بود که این رقم از محل سایر اعتبارات به 360 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

 

دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: میانگین تخصیص اعتبارات در 9 ماهه گذشته برای اعتبارات استانی 70 درصد، سه درصد نفت و گاز 12 درصد و جزء 14 ردیف 550 هزار قانون مذکور حدود 34 درصد است.

کد خبر 1019745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha