طرح سفیران اجتماعی فرصتی برای کاهش آسیب‌های جامعه است

حجت الاسلام بهرامي با اشاره به اجرای طرح سفیران اجتماعی درشهرستان میامی گفت: اجرای این طرح فرصت خوبی برای کاهش آسیب‌های جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام« اسماعیل بهرامی» در بازدید از طرح مشاوره در مسجد با محوریت طرح ملی سفیران اجتماعی در مسجد جامع شهر رضوان ضمن تقدیر از برگزاری طرح ملی سفیران اجتماعی در شهرستان میامی و بویژه بخش کالپوش گفت: همیت کار فرهنگی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و لذا سفیران اجتماعی می‌تواند یک کار فرهنگی بسیار در خود توجه و مهم باشد.

 

امام جمعه کالپوش با ابراز تأسف از اینکه جامعه امروز ما از آسیب های مختلف اجتماعی رنج می برد بیان کرد: اجرای چنین طرح هایی با محوریت مسجد می تواند در شناسایی و رفع آسیب ها تاثیرگذار باشد.

 

وی داشتن فکر و ایده، خلاقیت و نوآوری برای انجام کارهای فرهنگی را مهم خواند و اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یک ظرفیت و فرصت فوق‌العاده مهم جهت معماری شخصیت جامعه به‌خصوص سنی نونهالان و نوجوانان هستند که برگزاری چنین جلسات و دوره های مشاوره بصورت عمومی و خصوصی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

 

حجت الاسلام بهرامي ضمن بیان اینکه مسجد در جغرافیای اسلامی محور بوده اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نمایی زیبا از برنامه‌های اسلامی هستند که هم فرهنگی بوده و هم در قالب هنر مخاطب ارائه می‌ کنند و به همین دلیل فعالیت‌های کانون‌های مساجد مؤثرتر است و موردپذیرش مخاطبان نیز به خوبی واقع می‌شود.

 

امام جمعه کالپوش فعالیت این مراکز دینی، مذهبی و فرهنگی در جذب جوانان به مساجد و تقویت روحیه اعتقادی آنان را نیز بسیار موثر و مهم دانست وافزود: باید در بخش محتوایی، ارائه خوراک فکری به مخاطبان، ارسال طرح و برنامه‌های مناسب به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پیشنهاد طرح‌های مبتکرانه بیش از گذشته تلاش کرد.

کد خبر 1019831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha