ضرورت هم افزایی در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت هم افزایی در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: در این راستا از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، حوزه های علمی و دانشجویان و خیران و داوطلبان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، امروز(7بهمن) در شورای فرهنگ عمومی لرستان که با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: باید در راستای توسعه فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه برنامه ریزی شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگ قرآنی را در سطح جامعه باید در شورای فرهنگ عمومی تسهیل کرد، ادامه داد: بانک اطلاعاتی مفاخر استان باید تهیه شود و در جهت توسعه فرهنگ قرآنی هم افزایی صورت گیرد.

 

وی یادآور شد: ۲۶ فعالیت مربوط به فرهنگ قرآنی در استان تدوین شده است که ایجاد کتابخانه های تخصصی قرآنی در لرستان، ساخت مجموعه های مستندی قرآن، برگزاری شب های قرآنی ، چاپ کتاب ها با موضوعات قرآنی، ساخت فیلم های کوتاه و مستندات درباره مفاخر فرهنگی و قرآنی، بزرگداشت خدمتگذاران قرآنی، بزرگداشت مفاخر و علمای قرآنی از جمله آنها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت حوزه های علمی و دانشجویان و خیران و داوطلبان در توسعه فرهنگ قرانی استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برپایی دین و حاکیمت دین با محوریت قرآن است و نظام اسلامی بر همین پایه بنا شده است و انتظار می رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به قرآن داشته باشند.

کد خبر 1019903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha