برگزاری دوره های مهارت آموزی برای بیش از ۱ ۱هزار  نفر در کشور/ ایجاد ۴ هزار شغل در قالب طرح شمیم خدمت

معممی مقدم گفت: به همت اوقاف و امور خیریه و با هماهنگی دستگاه های مرتبط به منظور مهارت آموزی و تربیت نیروهای متخصص بیش از ۱۱ هزار نفر آموزش دیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رضا معممی مقدم» عصر امروز (سه شنبه 7 بهمن) در جلسه پیگیری تفاهم نامه سه جانبه در حوزه کارآفرینی و اشتغال اوقاف و امور خیریه استان با تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر امرو بانوان استانداری گلستان اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری  سال را به جهش تولید نامگذاری کرده و سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش کرد در راستای تحقق شعار سال گام بردارد.

 

 مدیرکل اجتماعی مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در این راستا اوقاف و امور خیریه برای مهارت آموزی و تربیت نیروهای متخصص با هماهنگی دستگاه های مرتبط کار ویژه ای را آغاز کرد و در راستای مهارت آموزی و تربیت نیروهای متخصص در کشور توانست 11 هزار و 300 نفر را آموزش دهد.

 

معممی مقدم به طرح شمیم خدمت اشاره کرد و گفت: منابع مرتبط برای اجرای این طرح و ایجاد اشتغال  از محل موقوفات در حوزه اجتماعی، مدیریت بقاع متبرکه و مشارکت خیران تامین شده است.

 

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در نخستین گام نسبت به آموزش این افراد اقدام کرده و در گام بعدی زمینه ساز بیش از چهار هزار شغل شد.

 

مدیرکل اجتماعی مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: همچنین اجرای این طرح ها بیش از 25 هزار شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد کرده است و این اشتغال براساس مزیت نسبی هر منطقه به وجود آمده است.

 

معممی مقدم بیان کرد: برحسب پتانسیل و ظرفیت مناطق مختلف کشور این اشتغال ها در حوزه دامداری، بافندگی، تولید محصولات گلخانه ای، مرغداری، پرورش قارچ و غیره ایجاد شده است.

 

 

کد خبر 1019956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha