صندوق بیمه فعالیت های معدنی  می تواند حدود سه هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند

امیری گفت: صندوق بیمه فعالیت های معدنی برای ماشین آلات می تواند حدود سه هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند که از این مبلغ، حدود هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیف الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی و معاونت امور معادن وزارت صمت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با این برنامه گفت: صندوق بیمه فعالیت های معدنی برای ماشین آلات می تواند حدود سه هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند که از این مبلغ، حدود هزار میلیارد تومان پرداخت شد.


وی افزود: این صندوق پروانه بهره برداری معادن را به عنوان وثیقه قبول دارد بنابراین معدن داران در خصوص خرید تجهیزات و ماشین آلات می توانند از طریق این صندوق اقدام کنند.


امیری اضافه کرد: در خصوص سنگ های تزئینی، رکود ساختمان در داخل وجود دارد و صادرات هم با توجه به تحریم ها با مشکل مواجه شده است اما جلوی صادرات را نگرفتیم و امسال هم صادرات نسبت به سال های گذشته،​ بد نبود.


وی ادامه داد: در حال فراهم کردن شرایط مناسب و کاهش عوارض برای صادرات هستیم.

 

مدیرکل دفتر صنایع معدنی و معاونت امور معادن وزارت صمت در گفتگوی تلفنی با این برنامه گفت: مقرر شد تا یک مجموعه ای، ماشین آلات مورد نیاز معدنکاران را وارد کند و در اختیار معدنکاران با شرایط قرار دهد.


وی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد زیادی ماشین آلات وارد کشور شده و در معادن کشور فعال هستند هم افزود: برخی معادن چون ذخایر پایینی داشتند به دنبال این موضوع نبودند و افرادی که نیاز داشتند طی دو ماه گذشته تقاضا و ثبت سفارش را انجام دادند و با دریافت ارز، ماشین آلات را وارد کشور کردند.

 

امیری درباره برنامه مشخص برای صادرات تولیدات معادن سنگ گفت: در حال حاضر کاهش عوارض را در برنامه داریم و موضوع برش سنگ های ما که ضخامت یک تا یک و نیم سانت است و ضخامت سنگ مورد نیاز صادراتی نیم سانت است ؛ در تلاش هستیم با ماشین آلات خوبی که داریم به این روش تولید کنیم تا مشکل صادرات حل شود.


وی افزود: در نهبندان یک تفاهمنامه میان وزارت نیرو و وزارت صمت (ایمیدرو) انجام شده است و برق آن هم انجام شده و مقرر شد تا ایمیدرو 180 میلیارد تومان پرداخت کند که این کار در جهت کمک به حمل و نقل انجام می شود.


مدیرکل دفتر صنایع معدنی و معاونت امور معادن وزارت صمت درباره وجود راهبرد در بخش معدن گفت: بر اساس برنامه برای تولید در افق 1404 باید 180 میلیون متر مربع سنگ تولید کنیم که تاکنون خوب پیش رفته است البته در یک مقطع زمانی بازار خودمان را از دست دادیم که به دست آوردن آن به سادگی نیست و باید تلاش کنیم تا بازار خارجی را به دست بیاوریم.


وی افزود: برای رسیدن به برنامه افق 1404 موضوع اعطای تسهیلات مالی به معادن و واحدهای فرآوری ، تأثیر سرمایه گذاری های خارجی در این بخش و موضوع توسعه صادرات سنگ بریده شده جزو این برنامه هاست.


وی با اشاره به اینکه در وزارت صمت، ستاد سیاستگذاری سنگ داریم هم ادامه داد: در حال حاضر در ایمیدرو موضوع برنامه راهبردی برای صادرات سنگ در حال انجام است.

 

کد خبر 1020019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha