کاهش ۴۸ درصدی بارش باران در بوشهر

محمدی گفت: میزان بارش باران در سال آبی جاری استان بوشهر تاکنون ۱۵۳ میلی‌متر است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته۴۸ درصد کاهش داشته است.

«علی محمدی» روز چهار شنبه (8 بهمن) در گفتگو با   خبرگزاریشبستان در بوشهر با اشاره به اینکه میزان بارش باران در سال آبی جاری تاکنون ۱۵۳ میلی‌متر است، اظهار داشت: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۹۵ میلی متر است ۴۸ درصد کاهش داشته است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه بیشتر بارش‌های امسال در شمال استان بوده و در جنوب استان بارش‌های قابل توجهی تاکنون ثبت نشده است، اضافه کرد: همچنین این میزان بارش باران در استان بوشهر نسبت به آمار بلند مدت که ۱۷۳ میلی‌ متر است ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

محمدی به ضرورت روی آوردن کشاورزان به آبیاری نوین در این شرایط اشاره کرد و ادامه داد: کاهش بارش باران به ویژه در مناطق جنوبی نگرانی و دغدغه‌هایی برای کشت محصولات ایجاد کرده و تجهیز زمین‌های کشاورزی به سیستم آبیاری نوین امری مهم و ضروری است.

 

وی با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف آب برای هر فردی یک امر واجب است، تصریح کرد: صرفه جویی در آب مهمترین روش مدیریت بحران کم آبی در جهان است، روشهای مختلفی برای صرفه جویی آب در منزل وجود دارد که علاوه بر کاهش هزینه ها می توان آن را برای نسل های بعدی نیز ذخیره سازی کرد .

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر به ضرورت توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی و شرب تاکید کرد و یادآور شد: میزان ذخیره آب در سد رئیسعلی دلواری دشتستان  ۴۱۰ میلیون مترمکعب آب است.

 

کد خبر 1020032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha