لزوم تدوین شناسنامه فرهنگی میناب تا پایان امسال

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی گفت:شناسنامه فرهنگی میناب باید با در نظر گرفتن نقاط قوت، ضعف و تهدیدهای فرهنگی تا پایان سال جاری تدوین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، حجت الاسلام و المسلمین « محسن ابراهیمی » در نشست شورای فرهنگ عمومی از فرهنگ به عنوان سرمایه مادی و معنوی و مهمترین عامل حفظ و تقویت ملی و تاریخی مردم و جوامع نام برد و افزد:در زمینه برنامه ریزی و سیاست گذاری در حوزه مدیریت فرهنگی اگر به ابعاد مختلف فرهنگ توجه نشود تلاش ها ثمربخش نخواهد شد.

وی با گلایه از عدم حضور برخی اعضا شورا در این نشست و بیان این مطلب که شورای فرهنگ عمومی عالی ترین مجمع سیاست گذاری کلان یک شهرستان به شمار می رود، اظهار داشت:بر اساس قانون و از آنجایی که همه دستگاه هایی که به نحوی کار فرهنگی می کنند در شورای فرهنگ عمومی حضور دارند، این شورا دارای جایگاه ویژه ای است.

امام جمعه میناب با تاکید بر فعال نگه داشتن شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک اولویت در میناب، توجه به جایگاه حقیقی شورای فرهنگ عمومی و شوراهای موثر در فرهنگ، تلاش در جهت فراهم کردن مقدمات لازم برای برگزاری نشست های منظم و با کیفیت دستگاه های موثر، ایجاد شرایط سخت افزاری و نرم افزاری لازم جهت تحقق ماموریت های شورای فرهنگ عمومی، توجه به ایجاد شرایط فکری و فرهنگی هم افزایی در برنامه ریزی بی دستگاه ها و نهادهای سطح شهرستان را مهمترین اهداف شورای فرهنگ عمومی ذکر کرد و افزود:برگزاری مستمر و منظم نشست های شورای فرهنگ عمومی، تاکید بر حضور حداکثری اعضا اصلی، فعال بودن دبیرخانه شورا برای تنظیم و ارسال دستور کار کارشناسی و دقیق برای اعضا، تقویت بدنه کارشناسی شورا با بهره گیری از نخبگان فرهنگی و راه اندازی کارگروه های تخصصی مختلف لازم زیر نظر شورا، توجه جدی به اولویت های فرهنگی شهرستان با در نظر گرفتن خروجی رصدی کارشناسی شده، تصویب دقیق مصوبات به صورت دقیق و زمانبندی شده با ذکر متولی آن پیگیری مجدانه مصوبه، فاصله گرفتن از روند کلیشه ای تقویم محوری جلسات شورای فرهنگی عمومی و تدوین شناسنامه فرهنگی شهرستان به عنوان نخستین و مهمترین وظیفه شورای فرهنگی از دیگر اهدافی است که با جدیت پیگیری می شود.

ابراهیمی همچنین گفت:هر کدام از دستگاه های اداری سطح شهرستان می بایست برنامه فرهنگی یک سال خود را به دبیرخانه شورا اعلام کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تهیه و تدوین شناسنامه فرهنگی شهرستان تا پایان سال جاری، افزود:در این راستا از همه مسئولان خواسته ام که تلاش کنند شناسنامه فرهنگی شهرستان مشتمل بر وضع موجود و وضع مطلوب تدوین و نقاط قوت، ضعف و تهدیدهای فرهنگی نیز در آن مد نظر قرار گرفته شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب نیز در این نشست گفت:در میناب علی رغم ظرفیت ها و استعدادهای فراوان در حوزه فرهنگی، چالش ها و مشکلاتی هم وجود دارد.

مجید سلحشور افزود:از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی باید در راستای رفع مشکلات و مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

گفتنی است در این نشست با پیشنهاد امام جمعه و موافقت شورای فرهنگ عمومی، حجت الاسلام نجاتی، سید جواد رضایی و فاطمه رهگشا به عنوان شخصیت‌های معتبر فرهنگی و هنری شهرستان به عضویت شورای فرهنگ عمومی میناب در آمدند.

 

 

 

 

کد خبر 1020040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha