آیین بزرگداشت سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) در کانون «دوستان آسمانی» برگزار شد

گواهیان گفت: در آیینی با حضور بچه های مسجد، در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» از مقام شامخ حضرت ام البنین (ع) تجلیل شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: مراسم بزرگداشت سالروز وفات حضرت ام البنين (س) و روز تكريم مادران و همسران شهدا در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با اشاره به اینکه این مراسم در راستای بزرگداشت سالروز وفات حضرت ام البنين (س) و روز تكريم مادران و همسران شهدا، برگزار شده است، افزود: در اين مراسم، اعضای این کانون فرهنگی و هنری ضمن گرامي داشت اين روز از مادران و همسران مكرم شهدا تجليل کردند.

 

وی ادامه داد: در این مراسم «امین بشارتی» با مداحي شيوای خود در وصف و منزلت حضرت ام البنين (س) مجلس را به فيض رساند .
 

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» شهرستان جهرم خاطرنشان کرد: حضرت ام البنین (س) یکی از شجاع ترین زنان عالم اسلام است که آزادانه چهار فرزندش را فدای اسلام و حضرت امام حسین (ع) کرد.

 

وی، شیوه تربیتی حضرت ام البنین (س) را نمونه بارز سبک زندگی اسلامی و قرآنی برشمرد و گفت: تمامی صفات و کمالات معنوی در این بانوی شجاع اسلام جلوه گر بود و و شخصیت علمی و معنوی ایشان زبانزد خاص و عام بود.

 

به گزارش شبستان، برگزاری ویژه برنامه سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در قالب رواق «نور» در طرح ملی «ایران قوی» به اجرا در آمده است.

 

شایان ذکر است، بعد از آنکه مولای متقیان، حضرت زهرا (س) را از دست داد و اشقیای روزگار، آن بانوی بانوان عالم را به شهادت رساندند، فرزندان کوچک آن بزرگوار به مادری نیاز داشتند که در عین حالی که همسری حضرت را عهده دار می شود، برای آن عزیزان نیز مادری مهربان باشد. به همین سبب، امام علی (ع) از برادرش عقیل که دانشمندی تبارشناس در جهان عرب بود، چنین درخواست کرد: «اُنْظُرْ لِی اِمْرَأَةً قَدْ وَلَدَتْها الْفُحُولَةُ مِنَ الْعَرَبِ لاَِتَزَوَّجَها فَتَلِدَ لِی غُلاما فارِسا؛ برای همسری ام؛ بانویی از میان اعراب انتخاب کن که از نسل دلیرمردان عرب باشد و پسری جوانمرد و شجاع برایم به دنیا آورد.» عقیل نیز بعد از فکر و اندیشه به امام پیشنهاد کرد که با امّ البنین کلابیه ازدواج کند؛ چرا که در میان اعراب، شجاع تر از نیاکان او یافت نمی شود. مولای متقیان نیز رأی برادرش را پسندید و عقیل را به خواستگاری فرستاد.

کد خبر 1020145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha