راه‌اندازی مدرسه حج در سنندج

حجت‌الاسلام سعید عسگری از راه‌اندازی مدرسه حج در سنندج خبر داد و گفت: این مهم به منظور پذیرش و بازآموزی روحانیون باسابقه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسگری سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت وظایفی به عهده دارد که از بدو تاسیس تا امروز توانسته به خوبی انجام دهد و با توجه به اینکه تصویب برنامه‌ها، مقررات و آیین‌نامه‌های پژوهشی از مهم‌ترین رسالت‌های شورای برنامه‌ریزی اهل سنت کشور است، این شورا در حوزه‌های مختلف، آموزشی، پژوهشی و در امر فرهنگی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

 

وی به برنامه‌های این مرکز در ایام دهه فجر امسال پرداخت و عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که مرکز بزرگ اسلامی از قدیم‌الایام به عنوان همکار مدیریت اهل سنت بعثه رهبری انجام داده تامین روحانیون کاروان‌های حج عمره و تمتع بوده است که این مهم از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است و در حال حاضر 100 نفر در استان کردستان روحانی معین و معینه کاروان‌های حج هستند و به صورت چرخشی در قالب کاروان‌های عمره و حج اعزام و در خدمت زوار هستند.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از راه‌اندازی مدرسه حج در سنندج با هماهنگی با بعثه مقام معظم رهبری خبر داد و بیان کرد: در 21 بهمن ماه در مرکز تخصصی امام شافعی در مسجد قبا این مدرسه با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

 

عسگری تصریح کرد: در این مدرسه تمام برنامه‌هایی که خود بعثه مقام معظم رهبری مد نظر دارند، برای این 100 نفر روحانی  و کسانی که می‌خواهند به این جرگه بپیوندند در قالب دوره‌های بازآموزی و دانش‌افزایی ارائه می‌شود.

 

وی اعلام کرد: این برنامه با حضور قاری برجسته کشور حامد علیزاده برگزار خواهد شد و همزمان با آن محفل انس با قرآن به صورت دو روزه را خواهیم داشت.

 

وی تجلیل از خانواده شهدا را از برنامه‌های شاخص مرکز بزرگ در طول دهه فجر عنوان کرد و گفت: تجلیل از ارکان مساجد شامل هیئت امنا، خادمین مساجد، برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی دینی برای خانواده کارکنان، برگزاری مسابقات تیراندازی ویژه طلاب و روحانیون، حمایت مرکز بزرگ اسلامی از کانون‌های مساجد و ...از دیگر برنامه‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور همزمان با دهه مبارک فجر است.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزاری همایش روحانیون شیعه و سنی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری مسابقات متنوع قرآنی با همکاری صدا و سیما را از دیگر بنرامه‌های مرکز بزرگ اسلامی دانست.

کد خبر 1020194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha