طرح «پیوند سواد و زندگی» در ۱۷ مرکز یادگیری محلی استان اجرا می شود

اسدی با اشاره به اینکه میانگین سطح سواد استان در سال ۹۵ دو درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است، گفت:طرح «پیوند سواد و زندگی» در ۱۷ مرکز یادگیری محلی خراسان رضوی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مصطفی اسدی» امروز(۸ بهمن) در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین سرشماری کشور در سال ۱۳۹۵، ۶/۸۷ جمعیت بالای شش سال کشور باسواد هستند، گفت: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ عملکرد استان خراسان رضوی در برنامه های سه سطحی وزارت آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی، بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: نهضت سواد آموزی خراسان رضوی در سال ۹۵ شهرستان های استان را بر اساس میانگین باسوادی به چهار گروه سبز (بالاتر از میانگین کشوری)، زرد (در حد میانگین کشوری)، نارنجی (نزدیک به میانگین کشوری) و قرمز (پایین تر از میانگین کشوری) تقسیم کرده است.

 

وی گفت: میانگین سطح سواد استان در سال ۹۵ دو درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است، و بر این اساس پنج شهرستان در گروه سبز، ۱۰ شهرستان در گروه زرد، پنج شهرستان در گروه نارنجی و هشت شهرستان در گروه قرمز قرار داشتند و بر اساس آمار های سال ۹۸ شهرستان قرمزی در استان نداریم لذا شش شهرستان نارنجی، یک شهرستان زرد و ۲۱ شهرستان استان سبز هستند.

 

اسدی با اشاره به اجرای طرح «پیوند سواد و زندگی» در ۱۷ مرکز یادگیری محلی استان، گفت:آموزش مهارت های حرفه ای و بومی و محلی، ایجاد زمینه شکل گیری تعاونی، زمینه سازی برای تامین مواد اولیه، تولید و فروش محصولات و ارائه آموزش های خیاطی  و صنایع دستی در اجرای این طرح دنبال می شود.

کد خبر 1020268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha