۵ هزار خانه هلال در کشور راه اندازی می شود/ پایگاه امداد و نجات برای ارائه خدمات به زوار اربعین احداث می شود

نصیری با بیان اینکه تا پایان سال جاری تاسیس ۵ هزار خانه هلال در نقاط مختلف کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: آگاهی از اقدامات ضروری در هنگام بروز حوادث و آموزش یکی از مهم ترین عوامل کاهش میزان خسارت در زمان حوادث است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، ظهر امروز(۸ بهمن) در مراسم افتتاح خانه هلال در شهر ایلام، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در کشور از سوی جمعیت هلال احمر کشور دنبال می شود بحث ارتقای سطح تاب آوری جوامع محلی است.

 

«محمد نصیری» ابراز کرد: با توجه به اینکه کشور ما روی گسل زلزله قرار دارد و  حوادث سیل و زلزله و سایر حوادث طبیعی هر چند سال، در کشور ما روی می دهد، ضرورت دارد که مردم برای مبارزه و مواجهه با این حوادث و بحران ها از آمادگی لازم برخوردار باشند.

 

وی بیان کرد: ما به هر میزانی ساختار هلال احمر را به گسترش دهیم به این معنا که پرسنل بگیریم و از ظرفیت داوطلبان استفاده کنیم و یا سطح لجستیکی و تجهیزاتی را افزایش دهیم، در مکان و زمان حادثه مهم‌ترین رکن مواجهه با حادثه، آموزش و علم افراد است.

 

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور اطلاع و آگاهی از اقدامات ضروری در هنگام بروز حوادث، یکی از مهم ترین عوامل کاهش میزان خسارت در زمان حوادث است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین راهکارهای افزایش سطح آگاهی مردم، آموزش اقشار مختلف مردم از طریق همین خانه های هلال است.

 

نصیری ابراز کرد: ستاد مدیریت بحران کشور مصوبه ای را با حضور ریاست محترم جمهور داشت مبنی بر اینکه  هلال احمر ساختاری در قالب خانه‌های هلال  برای آموزش، حمایت و پشتیبانی در هنگام بروز حوادث در مناطق مختلف کشور تشکیل دهد که در سریعترین زمان ممکن و با امکانات و تجهیزات لازم در زمان بروز حوادث حضور داشته باشند و امدادرسانی لازم از طریق همین خانه های هلال انجام شود.

وی  تصریح کرد: همچنین از خانه های هلال و این ظرفیت ها در زمان های غیر بحرانی و عادی در راستای ارتقای سطح اجتماعی  استفاده می شود چرا که یکی از اهداف اصلی جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است  و به این معنا که در زمانی که سیل و زلزله ای رخ نمی دهد، موضوع آموزش در خانه های هلال پیگیری می شود، همچنین از ظرفیت خانه های هلال در برای مقابله حوزه آسیب های اجتماعی استفاده می شود.

 

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در ادامه با اشاره به سفر خود به استان ایلام  ابراز کرد: در سفرهای دوره ای به استان های کشور نیازها و الزامات استان ها مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد و مصوبات سفرهای قبل پیگیری شده و مشکلات و نیازهای جمعیت در استان نیز مورد احصا قرار می گیرد.

 

نصیری با اشاره به تخصیص اعتبار برای احداث پایگاه امداد و نجات در استان در دیدار با استاندار ایلام، یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در استان بحث اربعین حسینی و زوار عتبات عالیات است که انشاالله بتوانیم با احداث این پایگاه در استان خدمات ارزنده و شایسته ای به زوار عتبات عالیات ارائه شود.

 

وی بیان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به  پایگاه امداد و نجات استان در سه راهی کارزان اختصاص پیدا کرده است  و برای مرکز جامع توانبخشی نیز حدود سه میلیارد تومان اوراق اختصاص یافته است و استاندار  ایلام نیز قول دادند از از محل اعتبارات استانی برای تکمیل هر دو پروژه مساعدت لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خانه هلال در کشور تاسیس و راه اندازی شده است، ابراز کرد: راه اندازی ۵ هزار خانه هلال تا پایان سال جاری را در برنامه داریم و هم اکنون در استان ایلام نیز ۴۷ خانه هلال فعال است.

 

 

 

 

کد خبر 1020275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha