اجرای موفق قانون کاهش مجازات حبس تعزیری در لرستان

رزم، با اشاره به اجرای موفق قانون کاهش مجازات حبس تعزیری در لرستان، گفت: در این راستا معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه عملکرد دادگستری کل استان به صورت کتبی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد رزم»، امروز(8بهمن) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همزمان با لازم الاجرا شدن قانون کاهش مجازات حبس تعزیری با تشکیل کمیته های مختلف در دادسرای مرکز استان و حوزه های قضایی تابعه نبست به شناسایی پرنده های مشمول اقدام و بلافاصله نسبت به ارسال آنها به محاکم صادر کننده دادنامه قطعی ارسال و بر اثر اجرای این قانون تعداد قابل توجهی از محکومیت زندانی در جرایم ساده از زندان آزاد و مجازات تعدادی نیز تقلیل یافت.

 

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: در این قانون بعضی از مواد قانون مجازات اسلامی مانند مواد۵۷، ۶۲، ۱۰۴، ۱۳۴، ۱۳۷ و ۱۳۹ این قانون اصلاح و علاوه بر تعدادی از جرایم تعزیری قبلی، تعداد دیگری از جرائم نیز در مشمول جرایئ قابل گذشت قرار گرفته اند.

 

وی ادامه داد: با این اصلاحات، اجرای بعضی از مجازات ها نیز متوقف شده است و دایره تعلیق بخشی از مجازات در پاره ای از جرائم با قید و شروطی توسعه یافته است.

 

رئیس شورای قضایی استان لرستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان دادگستری استان، بیان داشت: خوشبختانه در بررسی انجام گرفته از سوی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه عملکرد دادگستری کل استان لرستان در این زمینه شایسته تقدیر تشخیص و به صورت کتبی از این اقدامات قدردانی به عمل آمد.

 

کد خبر 1020298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha