اعزام ۲۵۰ مبلغ به روستاها / ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق محروم بهره برداری می شود

اعزام ۲۵۰ مبلغ به روستاها، افتتاح ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق محروم، اجرای برنامه «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» و افتتاح دو مرکز فرهنگی و هنری در شهرستان ها مهم ترین خبرهایی بود که در نشست خبری مشترک کارگروه های تخصصی دهه فجر اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ در آستانه گرامیداشت دهه فجر، دومین نشست خبری مشترک با حضور کارگروه های هیئت های مذهبی و تشکل های دینی و کارگروه قرآن، کارگروه تقریب مذاهب اسلامی، کارگروه همیاری و خدمت رسانی، کارگروه کارگری و کارآفرینی و کارگروه کودک و نوجوان ذیل ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه (هشتم بهمن ماه) در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد.

 

حجت الاسلام «بابا محمد ایزانلو» مسئول کارگروه هیئت های مذهبی و تشکل های دینی و کارگروه قرآن در این نشست از اجرای 42 عنوان برنامه در قالب 850 برنامه اجرایی در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، 42 نشست علمی و هم اندیشی برای تمام شهرستان ها پیش بینی شده که قرار است به صورت چالشی و گفتمانی برای 16 گروه مخاطب از جمله فعالان مساجد و هیئت های مذهبی برگزار شود.

 

معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامی خراسان شمالی، برگزاری همایش تجلیل از موذنان و فعالان فرهنگی، حضور طلاب غیرایرانی در استان، نشست مداحان و هیئت های مذهبی و اعزام 250 مبلغ به مناطق روستایی و شهری را به دیگر برنامه ها افزود.

 

وی با بیان اینکه اعزام 42 قاری نوجوان به مساجدی که نماز جماعت دارند، همایش سیره فاطمی، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و محفل انس با قرآن کریم به صورت مجازی از دیگر برنامه هاست، اظهارکرد: در حال حاضر هزارو 400 هیئت مذهبی و 600 مداح در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام «مجید جابری» مسئول کارگروه تقریب مذاهب اسلامی هم با بیان اینکه جامعه اهل تسنن استان 30 شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است، به چاپ کتاب شهدای اهل سنت اشاره کرد و افزود: در این ایام همچنین توزیع بسته های بهداشتی و فرهنگی و برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت مجازی در دستور کار است.

 

وی با بیان اینکه در مجموع 17 برنامه در این کارگروه تدوین شده، به اجرای جشن محوری دهه فجر در قالب برنامه «10 شب، 10 مسجد» در مساجد اهل تسنن اشاره کرد و گفت: دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری نشست های بصیرتی، تجلیل از چهره های علمی دانشگاهی و کارگاه آموزشی سواد رسانه ای از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

 

حجت الاسلام جابری همچنین از برگزاری محفل انس با قرآن کریم خبر داد و گفت: در ایام دهه فجر و با هدف تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب، سخنرانی علمای دینی قبل از خطبه های نماز جمعه در هفت منطقه اهل تسنن پیش بینی شده است.

 

«مجید الهی راد» مسئول کارگروه همیاری و خدمت رسانی هم با اشاره به اجرای طرح های مختلف با همکاری سایر دستگاه های حمایتی گفت: طرح «معلمان همدل»، طرح «یاس»، طرح «فلاح» و طرح «دوباره زندگی» از جمله طرح هایی هستند که با هدف خدمت رسانی به جامعه هدف برنامه ریزی شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، افتتاح 200 واحد مسکونی در ایام دهه فجر را از دیگر برنامه ها معرفی کرد و افزود: از این تعداد 152 واحد در روستاها و 48 واحد در شهرها و با اعتبار 14 میلیارد تومان از منابع کمیته امداد به بهره برداری می رسد.

 

وی تهیه و پخت 12 هزار پُرس غذای گرم با کمک هیئت فاطمه الزهرا سلام الله علیها، اهدای پنج سری جهیزیه و دوهزار سبد غذایی در ادامه طرح مواسات را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون همچنین دو هزارو 880 فرصت شغلی با اعتبار 124 میلیارد تومان ایجاد شده است.

 

«فرهاد آقا بیگی» مسئول کارگروه کودک و نوجوان هم از اجرای طرح «قاصدک» با هدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و با بیان اینکه برای اجرای این طرح 300 کودک در حاشیه شهر بجنورد شناسایی شده اند، افزود: در راستای اجرای این طرح کیف کتاب در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می گیرد تا فرهنگ کتابخوانی تقویت شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی همچنین از افتتاح دو مرکز فرهنگی و هنری در بام و صفی آباد و شهرستان فاروج خبر داد و اظهارکرد: مرکز سیار منطقه بام و صفی آباد که هزارو 300 کودک و نوجوان را تحت پوشش قرار می دهد با اعتبار 200 میلیون تومان و مرکز فاروج با اعتبار 6 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

 

«علیرضا ذوقی» جانشین کارگروه کارگری و کارآفرینی هم به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و همچنین جشنواره تجلیل از تعاون گران برتر اشاره کرد و گفت: تجلیل از بانوان نمونه کارگری، افتتاح چندین شرکت تعاونی و افتتاح مجموعه ورزشی فاروج با اعتبار 6 میلیارد تومان از دیگر برنامه های قابل اجرا در دهه فجر است.

 

 

 

کد خبر 1020321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha