اطلس سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی تهیه می‌شود

موهبتی گفت: اطلس سرمایه گذاری به عنوان راهنمای جامع و معرف ظرفیت های اقتصادی استان برای سرمایه گذاران تهیه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین موهبتی» امروز (۸ بهمن) در نشست ستاد توسعه خاوران اظهار کرد: اطلس سرمایه گذاری به عنوان راهنمای جامع و معرف ظرفیت های اقتصادی استان برای سرمایه گذاران تهیه می شود.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مکان‌های مستعد سرمایه‌گذاری و نوع آن و میزان اعتبار لازم در این اطلس ارایه می شود، گفت: تاکنون ۱۸ پهنه سرمایه‌گذاری در استان  شناسایی شده و امیدواریم تا پایان به ۵۰ پهنه افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به تلاش برای کاهش استعلامات سرمایه گذاری به کمتر از ۱۰ روز در استان اشاره کرد و افزود: برای تهیه این اطلس سرمایه گذاری از اسناد آمایش سرزمینی استان نیز استفاده خواهد شد.

 

«عباس جرجانی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این نشست بیان کرد: این استان در سطح کشور کمترین نرخ تملک واحدهای صنعتی را توسط بانک‌ها دارد.

 

وی با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی باید بخش خصوصی راغب به سرمایه‌گذاری شود، افزود: در همین راستا طی بازدید از شرکت کویرتایر آغاز پروژه تولید استیل کورد (سیم فولادی مورد استفاده در تایر رادیال) مورد بررسی قرار گرفت.

 

جرجانی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از استیل کورد از چین وارد می شود، گفت: اما ماده اولیه ساخت استیل کورد در کشور فراوان است  و  آغاز این طرح در کارخانه تایر استان دارای توجیه اقتصادی است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در پایان نیاز اعتباری راه اندازی پروژه تولید استیل کورد در استان را ۴۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 1020340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha