کرونا، تقاضای صادرات کشور را کاهش داد

معاون وزارت صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: کرونا، میزان تقاضا در صادرات کشور را کاهش داده و کاهش تقاضا بر صادرات تاثیر منفی گذاشته است.

«علی رسولیان » روز چهارشنبه (هشتم بهمن ماه) در بازدید از شهرک های صنعتی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: عوامل زیادی در صادرات تاثیرگذار هستند که بخشی مربوط به تحریم است که موانعی را برای تحریم ها ایجاد کرده است.

 

معاون وزارت صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و  شهرک های صنعتی ایران بیان کرد: در نیمه دوم سال رشد صادرات بیشتر می شود و امید است صادرات واحدهای صنعتی افزایش پیدا کند و تا پایان سال شاهد وضعیت بهتری باشیم، کلینیک صنعت در تمام استان ها شکل گرفته که مشاورانی انتخاب شده و برای آنان تامین هزینه می شود که وارد واحدهای راکد و نیمه راکد شوند تا موانع و مشکلات را بررسی کنند.

 

رسولیان عنوان کرد: تلاش بر احیای واحدهای راکد و نیمه راکد و شناسایی سرمایه گذاران خوب است و برنامه جدیدی را شروع کردیم که از وقتی زمین واگذار می کنیم تا زمان بهره برداری و بعد آن همراه واحدهای تولیدی خواهیم بود تا کار خود را به خوبی انجام دهند.

 

وی تصریح کرد: اینک به دنبال توسعه صنعتی هستیم که امسال با کمک دولت و مجلس برنامه خوبی برای تامین زیرساخت ها داریم و در قالب کلینیک صنعت واحدهای راکد و نیمه راکد شهرک های صنعتی کشور شناسایی شود و احیا کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: هزار و 170 واحد راکد و تعطیل به چرخه کار برگشته و امسال تعداد واحدهای راکد کشور نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که سعی داریم شاهد توسعه خوبی برای آنان باشیم.

 

معاون وزارت صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و  شهرک های صنعتی ایران در خصوص ناحیه صنعتی امیرآباد شیروان گفت: در این ناحیه واحدهای خوبی مستقر شده اند که نیازمند زمین برای توسعه هستیم و اگر بتوانیم با مبالغ مشخص برای زمین سرمایه گذاری، هزینه افزایش پیدا نکند ناحیه را توسعه می دهیم در غیر اینصورت برای تامین نیازهای صنعتی شهرستان، ناحیه صنعتی جدید دیگری را در نظر خواهیم گرفت.

 

رسولیان افزود: همچنین برای پایانه صادراتی و صنایع تبدیلی  این شهر با مشارکت سرمایه گذار کمک خواهیم کرد این اتفاق صورت گیرد و برای احداث و بهسازی مسیر شهرک صنعتی و تامین برق با مشارکت از منابع مختلف تامین خواهد شد.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 1020356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha