بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در روستاها افتتاح می شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه فجر بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در روستاها افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «علی محمدی» ظهر امروز چهارشنبه (هشتم بهمن ماه) در نشست خبری اظهار داشت: 68 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای استان با استفاده از تسهیلات طرح ویژه، ساخته و مقاوم سازی شده که 9 هزار واحد از این تعداد، در روستاهایی است که اکنون به شهر ارتقا یافته است.

 


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی درباره اجرای طرح هادی در روستاها گفت: امسال همزمان با دهه فجر بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در روستاها افتتاح می شود.

 


محمدی افزود: برای تامین مسکن روستاییان، قرار است سه هزار واحد مسکونی در روستاهای محروم ساخته شود که تا کنون دو هزار نفر متقاضی، شناسایی شده اند. 

 


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: از 841 روستای استان، برای ۷۳۳ روستا طرح هادی تهیه شده و طرح هادی 110 روستا بازنگری شده است.

 


وی خاطرنشان کرد: طرح هادی در 405 روستای استان اجرا شده و بر این اساس بهره مندی روستایی از این طرح 55 درصد است.

 


محمدی افزود: به لحاظ جمعیت بهره مند از اجرای طرح هادی، اکنون 75 درصد از جمعیت روستایی استان از این طرح هادی بهره مند هستند.

 


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی درباره توزیع قیر رایگان برای طرح های عمرانی در روستاها گفت: یک میلیون و 500 هزار متر مربع از معابر روستاهای استان با کمک قیر رایگان، آسفالت شده است.

 


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی هم درباره صدور سند برای املاک روستایی و شهری گفت: 70 هزار جلد سند مالکیت برای املاک شهری و روستایی استان صادر شده است.


«علی اکبر صابری» با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی در بیش از 100 روستا انجام شده است، گفت: طرح هادی در بسیاری از روستاها نیاز به بازنگری دارد.

 


وی اظهارداشت: در این زمینه نیاز است تا فرمانداران توجه ویژه ای داشته باشند.

 


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اجرای پروژه ها برای ایمن سازی روستاها گفت: با توجه به حادثه های سیل و رانش زمین در روستاها، سه هزار و 500 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های مختلف ایمن سازی در 65 روستا هزینه شد.

 


معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی هم با اشاره به ساخت مسکن برای محرومان استان گفت: با ساخت سه هزار واحد موافقت شد و در این زمینه برای هر واحد، 500 میلیون ریال تسهیلات و 300 میلیون ریال کمک بلاعوض  پرداخت می شود.

 


«علی روحانی» اظهار داشت: این واحدهای مسکونی با اولویت روستاهای محروم ساخته می شود.

 


وی اظهار داشت: اکنون 60 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم است.

 


وی درباره کمک به تکمیل واحدهای مسکونی ناتمام اظهار داشت: برخی از افراد در روستاها وام برای ساخت منزل دریافت کرده اند اما توان مالی برای تکمیل ندارند، در این باره در سال های اخیر 120 میلیارد ریال اعتبار از محل حساب 100 امام(ره) به این امر اختصاص داده شده است.

 


معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: برای بازسازی منازل خسارت دیده از زلزله سال 96، 500 میلیارد ریال کمک بلاعوض و برای خسارت دیدگان از سیل سال 98 هم هزار و 260 میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1020363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha